Alla inlägg under april 2008

Av Peter - 19 april 2008 13:18

Oskar är på dagis, han ska snart hämtas. Det blir så här var femte vecka, då måste han vara där från halv sju på morgonen, då har jag kommit hem efter ett nattskift och behöver sova, och mamman börjar jobba klockan sex och Oskar måste tillbringa ganska många timmar på dagis, oftast helt ensam. Med fröken då förstås. Den här helgen skulle det vara fler barna där, men det var det inte, så han blir själv där igen. Jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt att lämna dit honom, men jag orkar helt enkelt inte vara vaken, annars skulle jag gladeligen ha honom hemma så han slipper vara på dagis ensam. Jag vet inte om han tar nån skada av det, men det känns bara överjävligt...

Av Peter - 18 april 2008 22:43

Trots allt... Att HV lyckades vinna sm-guld. Men jag hade ju hellre sett Linköping som mästare, men HV vann ju serien överlägset, med 15 poäng, så på så sätt kan man väl säga att det är rättvist. Jag har väl en aning om hur Linköpingsupportrarna känner sig. 1995 stod jag i Gavlerinken i den avgörande sm-finalen, det var mot HV det med, och dom avgjorde i sudden den gången också, men då var det allt annat än rättvist...

Av Peter - 18 april 2008 18:07

Varför blir man försvarsadvokat? Försvarar man svin som Anders Eklund och dom i Ricardomordet måste man ju vara lika sjuk som brottslingarna...

Av Peter - 18 april 2008 08:52

Läste igår i tidningen att Nic Angell fick så mycket i lön. I månaden. I ett lag som kom sist i elitserien och med nöd och näppe klarade sig kvar genom kvalserien... Angell var inte ens bra den gågna säsongen, och det finns ingenting som motiverar den enorma lön han lyfte. Det finns det ingen hockeyspelare som är värd dom summorna. Jag är övertygad om att det finns minst lika bra eller mindre bra spelare på den svenska marknaden till en bråkdel av den summan. Jag tycker Brynäs, som har ekonomiska problem, ska tänka på det i framtiden... 343000... Jag vet inte om jag kommer upp i det i årslön ens....

Av Peter - 17 april 2008 22:08

Jag har precis skådat en bedrövlig insats av svenska mästarna IFK Göteborg, och det i derbyt mot GAIS... 0-0 är ändå en poäng på "bortaplan", men det där laget måste man vinna mot. Den här kvällen får IFK finna sig att vara nöjda med poängen för det kunde ha gått mycket värre. Men jag är inte nöjd. Jag kräver vinster mot skitlagen i serien, men man kan inte få allt. Är man en äkta gaisarepaisare ikväll är man säkert nöjd med att ha stulit två poäng från storebror, men det har dom all rätt att vara, dom har inte så mycket annat att glädja sig åt... Hade IFK haft dom chanser som GAIS skapade så hade man gjort sex-sju mål, det kan jag lova, men nu har inte GAIS dom kvaliteerna så dom sköt mest utanför eller över, eller också blev bollarna till plockgodis för IFK:s briljanta målvakt, Christensen.


På måndag är det dags för en riktig drabbning igen, då kräver jag att IFK höjer sig ett par, tre snäpp, det är nämligen bara seger som räknas mot AIK... Men är man lika usla som mot GAIS så får man bara en poäng där med...

Av Peter - 17 april 2008 19:12

Passar på att skriva lite om ingenting nu när jag sitter i en reglerarhytt och glor. Ingenting kommer jag på att skriva heller... Jag återkommer.

Av Peter - 16 april 2008 22:41

Tomma blickar såg vi på Linköpingsspelarna i båset i slutet av den femte sm-finalen i bäst av sju... Inget bra tecken inför matchen på fredag, så tyvärr blir det nog HV som tar hem den där finalserien. Fast egentligen bryr jag mig inte direkt, men måste jag välja väljer jag Linköping. Tom blick sitter det framför dataskärmen också, trött efter ett långt eftermiddagsskift. Ett kvar, sedan väntar tre nätter... Inget jag ser fram emot.

Av Peter - 16 april 2008 12:33

Det är en bok som heter så, skriven av Scott Kelby, den handlar om hur man med bara sju verktyg ska klara sig att arbeta i Photoshop CS3. 21 övningar ska man genomgå, med tillhörande bilder som man laddar ner från nätet. Jag började entusiastiskt med första lektionen för några dagar sedan, och kom en bit, sen slocknade datorn, den startade om och jag försökte igen, från början. Det gick bättre, jag tog mig igenom halva lektionen innan datorjäveln slocknade igen. Nästa gång jag försöker får jag börja om från början igen. Boken verkar vara strålande bra, precis som hans andra böcker om Photoshop, det är ju bara synd att inte datorn funkar. Men jag ska få hjälp i slutet av veckan, en släkting kommer hit och ska kika på den, och jag hoppas han hittar nåt som går att åtgärda, för den är bra den här datorn nämligen. När den funkar.

Ovido - Quiz & Flashcards