Alla inlägg den 1 april 2008

Av Peter - 1 april 2008 21:41

Ligger i sängen och kikar på fotboll... Dom visar United på tv 6 och den kanalen har jag ju bara i sovrummet. Det ser bra ut, United leder med 1-0 i paus, men för Brynäs ser det inte lika bra ut längre. Det blev en fiaskoförlust mot Malmö. Igen. Bedrövligt... Nu hoppas jag att jag håller mig vaken i 45 minuter till, sen ska jag sova. Imorgon förmiddag börjar en ny tung arbetsperiod...

Av Peter - 1 april 2008 19:05

Var in på apoteket idag och skulle hämta ut min svindyra magmedicin, det gick ju bra ända tills jag skulle betala, och det stod att beloppet var för stort... Konstigt tänkte jag, och provade ett annat kort som det ska finnas pengar på som vida överstiger beloppet jag skulle betala för medicinen. Men, nej. Beloppet för stort stod det igen... Så då var det bara att ropa på sambon att komma dit och köpa ut tabletterna åt mig, eller åtminstone prova, och det gjorde hon, hennes kort funkade utan problem, så jag fick min medicin i alla fall...  När jag kom ut kollade jag på telefon och det visade sig att jag visst hade pengar på mitt kort... Jag vet att det är första april, men va fan.. På apoteket... Efter det äventyret traskade jag över gatan och gick in på en annan affär och köpte en perkolator, det var inga som helst problem som tur var... Det är skönt att den här dagen snart är över så man slipper känna sig lurad hela tiden... 

Av Peter - 1 april 2008 09:13

Igår när jag skrev lite om den Allsvenska prämiären för IFK Göteborg så glömde jag spy galla över tv4 sports sändningar, eller det gäller väl tv4 över huvud taget när dom sänder fotboll. Det är värdelöst. Jag blir otroligt irriterad över den där rullningslisten där det står en massa onödigt vetande om andra idrottshändelser, och så ska dom klippa in Patric Ekwall mitt i matchen, för att han ska få lufta sina tankar och iaktagelser, det kan han väl göra i paus och efter matchen... Och igår klippte dom in en annan snubbe i en liten ruta där uppe i vänstra hörnet där Ekwall håller till, och den figuren talade om resultat i andra matcher, trots att det kom upp en textremsa om samma sak... Dessutom suger kommentatorerna och "experten" som sitter bredvid och tycker. Nä tacka vet jag Säsongskortet och Canal + sändningar, dom är det klass på. Jag hoppas jag slipper uppleva Blåvitt på tv4 så lite som möjligt den här säsongen...


Det var det det... Jag har precis lämnat Oskar på dagis också. Han ville inte riktigt, men han ska bara vara där tre timmar idag. När vi kom dit skulle dom tydligen på utflykt i skogen, inget som vi visste om, så jag fick klä på honom andra kläder på direkten. Ledsen blev han också, han skulle inte på någon utflykt minsann. Men det gick över, och det kommer att gå bra. Han fick en sån där spygrön reflexväst på sig som han tyckte var jättefin, och då blev allt bra.

Ovido - Quiz & Flashcards