Alla inlägg den 3 april 2008

Av Peter - 3 april 2008 20:24

Jag glömde, eller hade förträngt en grej... När vi kom till badet där i grannkommunen så hoppade en reporter och en fotograf från tidningen på oss och började ställa frågor om vad vi tyckte om den 180% stora höjningen av årskort på badet... Ja, vad vet vi, vi kommer ju inte därifrån så vi har ingen åsikt direkt... Ett årskort kostar 2500 svenska kronor för tillfället och ska höjas till 5700, en ganska saftig höjning tyckte jag då, och reportern undrade vad jag tyckte var ett rimligt pris för årskortet... ??? 3500 kanske, sa jag. Med tanke på att dom får använda gymet och badet och så så kanske det är rimligt i en större by än våran... Det kostar 75 för en vuxen människa att bada där, 90 på lovveckor, skollovsveckor alltså...


Men hade jag vetat att vi skulle bli antastade av ett team från Arbetarbladet så hade jag ju klätt upp mig, inte kommit dit i mysbrallor och fleecejacka och badgrejorna i plastpåsar. Jag tycker inte det ger en rättvis bild av mig.. (Sambon hade redan packat innan jag slutade jobbet, och hon är inte så noga) Jag försökte i det längsta stå en bit bredvid sambon och ungarna, men till slut sa fotografen åt mig att flytta lite närmare... Fan jag skäms som en hund...

Av Peter - 3 april 2008 20:07

Vi har varit i på äventyrsbadet i grannkommunen. Oskars kusin från Västerås var också med, så det har varit en hård eftermiddag. Oskar och jag hade sån tur att vi fick byta om på relaxavdelningen, vanliga omklädningsrummet höll dom på att kakla om, så vi fick det lite lyxigare än sambon och Oskars kusin. Vi åkte runt i strömmen, badade i stora vågor, och åkte vattenrutschkana och simmade ute, det var lika kul för mig som för ungarna. Oskar vågade naturligtvis inte lika mycket som sin kusin, han är lite större, men när vi skulle gå hem efter två timmar då ville inte junior, då kom han igång som sjutton och vågade göra både det ena och det andra i vattnet... Det skulle simläraren se, hon skulle inte tro sina ögon.


Vi kom upp till slut och kom iväg till MC Donalds för att käka middag. Kusinen ville det och vi hade sagt att vi skulle dit, så det var bara att åka dit. Ett barn glömmer aldrig, även om man önskar det ibland. Nu är vi i alla fall hemma och kan ta det lugnt. Barnen har somnat, och vi ska slå in Oskars present till hans treårsdag imorgon. Den har legat en vecka i garderoben nu, så det är dax att den slås in, bara för att rivas upp imorgonbitti... Det ska bli roligt att se. Nu är det hög tid för en kopp kaffe känns det som...

Av Peter - 3 april 2008 14:28

Varje gång jag cyklar från fabriken upp på berget frågar jag mig varför i helvete vi flyttade dit. Det fanns ju andra ställen, längre ner... Men annars trivs jag här, det är bara den där cykelturen hem från fabriker som suger. Till fabriken går det bra. Bara att rulla...

Ovido - Quiz & Flashcards