Alla inlägg den 20 april 2008

Av Peter - 20 april 2008 23:31

Då var man en bit på väg in på sista nattskiftet innan ledigheten. Ögonen svider och jag är trött. Det är sån där körning som jag skulle kalla bra om det inte var så att jag sitter och reglerar. Hade jag inte gjort det hade man kunnat satt sig och blundat i stort sett hela natten, men det går inte nu. Jag ångrar att jag ens nämde att jag kunde tänka mig att ställa upp och gå avbytare när hon som fick pension gick hem...

Av Peter - 20 april 2008 13:04

Åh, det ser ut att vara årets varmaste dag, eller det är det, i alla fall här uppe på berget. I morse när jag åkte hem från jobbet var det allt annat än värmebölja. -3 och blåis på bilrutan kändes lagom kul när man skulle fort hem, skicka iväg sambon till fabriken och köra Oskar till dagis, vilket inte var kul. Idag var han mer eller mindre hysterisk och skulle INTE till dagis, men han fick ge sig efter ett tag, och till dagis kom vi...


Jag förstår att han inte vill dit när det inte är andra barn där, och jag hade rätt i går i in rubrik, "jag tror dom ljuger"... Dom gör alltså det för det inte ska kännas jävligt att lämna honom, fröken M sa det igår... Konstigt.


Snart ska jag ut i värmeböljan. Tvätta bilen kanske, det behövs, eller också blir det nåt annat när vi hämtat Oskar. Lite senare ska jag sova igen innan jag ska jobba min sista natt, sen är man lite ledig några dagar, och det är jag väl värd igen.

Ovido - Quiz & Flashcards