Alla inlägg den 9 april 2008

Av Peter - 9 april 2008 20:49

Jag blir tokig på min andra dator, den stationära mycket kraftfullare maskin än den här laptopen jag är hänvisad till nu... Den andra lägger av. Hela tiden. Jag håller på i Photoshop, men det är en omöjlighet om man inte spar arbetet typ, varannan sekund. Jag har försökt få till en bild från mobilkameran till min fotodagbok, men nu har jag gett upp. Det går inte. Datorjäveln slår av och startar om. Hela tiden.  Snart hämtar jag släggan och bankar sönder den.

Av Peter - 9 april 2008 17:40

42-åringen kallas han i media, han som är misstänkt för att vara inblandad i Englas försvinnande. Jag vet vad han heter på riktigt. Jag har gått i skolan med honom på högstadiet. I en paralellklass skall tilläggas, men vi hade vissa lektioner ihop under dom tre åren på skolan. Man kan inte säga att han var normal då heller, men jag trodde inte att det var så illa. Inte då i alla fall. Efter gymnasietiden började det tydligen hända grejer, man hörde både det ena och det andra, bl a om dom där våldtäkterna/våldtäktsförsöken, och dessutom kunde han ses lite här och var sittandes i bilen och masturbera.


Det var så jag såg honom sist jag minns att jag såg honom. Jag skulle ut och åka skidor, och när jag kom ner till elljusspåret såg jag en vit liten bil stå parkerad utanför gymets enorma glasrutor, dom går från markplan upp till taket, när jag kom tillbaka en och en halv timme senare står bilen fortfarande kvar, och figuren i bilen satt kvar. Jag visste det inte då, men det var han då också, som satt utanför gymet och drog i andra saker än växelspaken... Polisen kom då och förde bort honom då också... Är han inblandad i händelsen i Stjärnsund är det värre än jag nånsin kunnat drömma om. Han var, vad vi kallade, dum i huvudet när vi gick i skolan, och det har inte blivit bättre senare verkar det som. Tydligen hörs han också om andra grejer, som mord på en tjej för åtta år sedan. Det blir ruskigare och ruskigare det här. Det kanske är läge för lite lobotomi på en lastbilschaffis från orten där jag bor...

Av Peter - 9 april 2008 14:19

Nu är det vinter igen... Hur onödigt är inte det? Sommardäck har man på bilen också, men det är ju inte så mycket snö på vägarna i alla fall, så man får väl försöka ta sig fram ändå... Jag ska inte så långt, bara några kilometer till ett årsmöte ikväll och cykla eller gå tänker jag inte göra, så jag måste nog vara lite olaglig.

Av Peter - 9 april 2008 03:16

Nu är jag trött och vill hem, men det går ju inte riktigt... Lite drygt två timmar till får man hålla ut. Vi skickade iväg en av sommarjobbarna till akuten i Gävle för två timmar sedan. Han klämde fingret och behöver nog sy. Det är farligt att arbeta... Men det visste jag i och för sig innan.

Ovido - Quiz & Flashcards