Alla inlägg den 24 april 2008

Av Peter - 24 april 2008 14:13

Som Lundell sa, och så säger väl lillebror nu också när i alla fall han ställer in imorgon. Dom andra skulle tydligen köra på en ändå, men utan Mange och utan mig i publiken. Här har man sett fram emot en rolig fredagkväll och en ledig lördag, men nu får man jobba på lördag också, och fredagen kan väl bli rolig ändå i och med att Blåvitt vinner borta mot Ljungskile på arenan med det löjliga namnet "Starke Arvid Arena"... 

Av Peter - 24 april 2008 13:29

Oskar och jag cyklade ner till kiosken och köpte mjukglass, när vi satt där i den gassande solen och åt slog sig tre brudar ner vid bordet bredvid, dom var ganska högljudda så man hörde ju en del av vad dom sa liksom. Dom var väl i 18-19 årsåldern...


Tjej 1; Jag tror jag ska skaffa egen lägenhet istället för körkort...

Tjej 2; Varför då, det är ju bra med körkort

Tjej1; Ja, men man vill ju flytta hemifrån först...


Jag tänkte; Vafan, vet du hur mycket det kostar att ha egen lägenhet, om man jämför med att ta körkort liksom...? Gå ut skolan först och skaffa ett jobb innan du flyttar. Mamman och pappan betalar säkert körkortet.


Tjej 3; Det är ju jättedyrt att flytta, man måste ju ha möbler...

Tjej 1; Mmmmm....Tjej 3; Det blir ju typ 10 000:-


Jag tänkte tyst för mig själv; var jag också utan verklighetsuppfattning i den där åldern...? Inte vad jag kommer ihåg i alla fall..

Ovido - Quiz & Flashcards