Alla inlägg den 23 april 2008

Av Peter - 23 april 2008 19:55

Så har vi varit på Mackmyras vernissage, det var en positiv överraskning och vi åkte nöjda därifrån. Dom började med att berätta lite historia bakom det hela.

Sedan täckte dom av den västra väggen och därunder hängde det bilder på den nya skapelsen, en 70 cl flaska i snygg design,

 

och efter det var det dags för den stora stunden då man drog bort skynket från montern

 

där flaskan stod på riktigt,

 

och sist men inte minst, fick vi provsmaka också. Nu skulle jag ju vilja vara sån fena på whisky att jag kunde förklara lite hur det smakade, men det kan jag inte, jag kan bara säga att det smakade väldigt bra, kanske kunde jag skönja ett litet stänk av vanilj. 46,1 % alkohol består drycken av, dom hade kommit fram till att det var optimalt, men det får ju var och en avgöra själv när den släpps på bolaget den 2:a juni.

Av Peter - 23 april 2008 13:06

Låt mig vara jävla telefonförsäljare! Jag är så otroligt trött på folk som ringer i tid och otid och ska sälja eller "bjuda" på varor. Det finns en anledning till att jag inte prenumererar på den och den tidningen längre, och har jag inte sakerna ni försöker pracka på mig vill jag ännu mindre ha dom när jag blir störd sent på kvällen mitt i en fotbollsmatch, som igår t ex... Till och med på mobilen har dom jävlarna börjat terrorisera mig nu. Jag lovar, vill jag ha saker skaffar jag dom ändå, utan att någon behöver ringa och tjata. Från och med nu är "Dolt nummer" = inget svar. Känner jag inte igen numret svarar jag inte heller, då får dom lämna ett meddelande på svararen ifall dom vill nåt. Så det så! Och ja, jag har "nixat" mitt nummer...

Av Peter - 23 april 2008 09:10

På eftermiddagen ska jag ta mig in till Gävles konserthus för whiskyvernissage. Det är Mackmyra som bjudit in till tillställningen då dom står i startgroparna för att släppa större volymer än Preludiumserien till försäljning. Det verkar intressant så det kan man ju inte missa. Vi som kommer att vara där mellan16:00 - 17:00 blir alltså dom första som får SE flaskorna. Jag ser fram emot släppet också, så man får prova innehållet i buteljerna.


För er som inte upptäckt det redan så har jag en "fotodagbok" också, eller rättare sagt en MOBILfotodagbok. Jag hade tänkt att lägga in bilder från min vanliga kamera, men mobilen har jag ju jämt på mig så den får väl dokumentera fragment av min vardag som jag lägger ut där... Kanske kommer det "riktiga" bilder där också emellanåt. Här hittar ni den; Mobilfotodagboken
Ovido - Quiz & Flashcards