Alla inlägg den 6 april 2008

Av Peter - 6 april 2008 22:12

Oskar fick åter igen kusinerna från Uppsala åka iväg, idag från farmor och farfar, och han grät floder. Han skulle vara med till Uppsala, men det gick ju inte, men snart åker vi dit och hälsar på, men det blir väl samma visa när vi ska hem igen. Man känner sig som en dålig förälder som utsätter honom för sånt där...


Tungt var det också för United och Brynäs idag. Det var bara IFK Göteborg som höll. Ett hett tips är att United vinner ligan ändå, Göteborg vinner Allsvenskan, och Brynäs spelar Allsvensk hockey nästa säsong...


Tungt var det att läsa att Knut "Dajla" Dahlström gått ur tiden. Han var Änglarnas Ängel, och är det säkerligen nu också. Han vigde sitt liv till Blåvitt, och alla matcher jag har varit på har han varit på. I alla fram till år 2000 då han blev sjuk och inte kunde följa med längre. Alla matcher inte jag har sett sedan jag föddes har han sett. Han åkte på allt, bortamatcher, hemmamatcher, träningsmatcher, vart dom än spelades. Av alla goa gubbar jag träffat genom åren så var han den allra goaste. Han sålde souvenirer på bortamatcher, han gjorde allt. När man upp på läktaren kikade jag alltid efter Dajla, och han var alltid där. När jag kom ut från fabriken ikväll kikade jag upp mot himlen, jag såg inget för det var alldeles grått, men jag vet att ovanför det gråa är det blått och vitt, och Dajla flyger omkring där med Blåvit tröja och kritvita vingar.

Ovido - Quiz & Flashcards