Alla inlägg den 10 april 2008

Av Peter - 10 april 2008 21:11

Då var den senaste månadens nervpers över. Brynäs lyckades klara sig kvar i elitserien, och det ska jag fira med en liten Mackmyra Reserve 2002. Men egentligen kan säsongen sammanfattas i ett enda ord; F I A S K O, men dom får åtminstone vara kvar i elitserien och kan förhoppningsvis ta sig samman och göra en bättre nästa säsong, på alla plan.


Jag kollade på matchen på datorn igen, den här gången var det som att kika på tv:n, jag hade rörliga bilder hela tiden. I alla fall så länge datorn ville vara med. Första perioden missade jag för Oskar ville absolut inte somna, så jag började kika på matchen från andra perioden, och i början av den slocknade datorn, men startade som tur var om ganska fort igen och jag kunde fortsätta kolla, men i slutet av tredje perioden gav den upp igen, och det gjorde jag med, det var ändå klart och datorn har väl inte startat om än låter det som... På den här datorn går det inte att kolla, det blir mest stillbilder då...


Rögle gör Brynäs sällskap i elitserien, dom gjorde 2-1 mot Mora med 26 sekunder kvar av matchen, och i Leksand har masarna vunnit i sudden mot Malmö. Dramatiskt värre... Rögle borde väl hålla ut dom sista sekunderna...


Och förresten, jag har en dator till salu om någon är intresserad....

Av Peter - 10 april 2008 18:00

Nej jag har inte blivit helt tokig, men jag har precis sett att datumet för vår årliga kryssning, "svenska höjdare" är satt till den 7:e november, och så såg jag att Stefan Sundström och Anders F Rönnblom ska vara med i år. Det räcker för att  boka en biljett när dom släpper dom den 1:a juli. Jag hoppas Dag Vag är med även i år, dom har varit överlägset bäst dom två senaste åren, och jag ser dom gärna igen. Annars kan jag se dom i september här i närheten också... Perssons Pack borde ju vara med, det är ju riktiga svenska höjdare. Man kanske skulle skriva ett mail till Julymorning som arrangerar och önska dom :)

Av Peter - 10 april 2008 11:10

Vi har bokat tre biljetter med ett billigt flygbolag. Från Skavsta till Girona utanför Barcelona. Ett hus har hyrts av morsan som fyller 18 år mer än mig, och vi ska tillbringa en vecka där på Costa Bravakusten i början på oktober. Det ser jag fram emot. Oskar var med när jag bokade biljetterna till flyget, och han ville åka på stört... eller.. direkt kanske man ska säga i det här sammanhanget.


Här har vi mer vinter än på hela vintern, så jag skulle också vilja åka nu på en gång, men man får väl lugna ner sig lite. Våren och sommaren kommer väl så småning om. Kanske. Jag har lånat mig en bil med vinterdäck idag, för jag ska åka iväg och klippa håret, och jag har ingen lust att åka med våran bil som har sommardäck redan. Man får väl inte heller... Ibland undrar jag vad klimatförändringarna gör egentligen..? Höjs temperaturen, eller tvärtom. Det här landet liknar ju inget annat än en istapp för tillfället...

Ovido - Quiz & Flashcards