Alla inlägg den 26 april 2008

Av Peter - 26 april 2008 19:39

Kvällen börjar lida mot sitt slut, Oskar sover redan, sambon sitter här bredvid och har just stoppat in filmen Eragon i dvd-spelaren, jag har redan sett den, en lång natt på jobbet, men jag gör väl henne sällskap ett tag innan jag går och knyter mig jag med. Jag är helt slut efter ett förmiddagspass på fabriken, fotbollsmatchen och grillning, och så ska jag upp tididgt imorgon också för att göra mitt sista förmiddagsskift innan eftermiddagarna och nätterna avslutar min arbetsperiod. En whisky ska jag snart hälla upp också, det är ju ändå lördag, så en Mackmyra Reserve får avsluta min kväll... God Natt, vart ni än är...

Av Peter - 26 april 2008 15:58

Nä, United hade ingen tur, dom kvitterade visserligen i andra halvlek, men sedan fick Chelsea en straff som en skänk från ovan, och den satt naturligtvis i nätet. United hade sedan två bollar som räddades av utespelare på mållinjen och matchen tog slut. Chelsea och United har samma poäng, United 16 mål bättre och två matcher kvar. Vi har avgörandet i egna händer, två vinster räcker, men man kan ju hoppas att Chelseas motståndare ställer till det för dom också. Förlusten idag känns värre än den igår, IFK har ju 23 matcher på sig att reparera skadan, United har bara två...

Av Peter - 26 april 2008 14:37

Det ser inte bra ut i halvtid. Chelsea leder med 1-0 genom ett mål på övertid. Det ser inte bra ut för United, och varför har dom Ronaldo på bänken, matchen gäller ju i alla fall ligaguldet. Fixar dom inte till det här i den här matchen så måste United vinna båda dom återstående matcherna för att fixa guldet. Manchester har ju överlägsen målskillnad, så fixar dom åtminstone oavgjort så har dom nästan råd att förlora en match av dom återstående två, men helst inte...

Av Peter - 26 april 2008 07:34

Satte mig i soffan för att se Blåvitt hämta tre poäng mot Ljungskile, men det gick inte lång tid förrän IFK låg under och det såg allt annat än bra ut, men dom kom tillbaka, kvitterade, och då tänkte man; att nu är det klart, nu kommer dom att köra på och köra över dom stackars nykomlingarna, men man hade fel igen. Dom låg på och skapade en del chanser men gjorde inga mål, istället kunde Ljungskile på ett långt inkast göra 2-1 som stod sig matchen ut... IFK:s försvar får allt annat än godkänt i matchen, likaså anfallet och mittfältet. När slutsignalen gick snyftade jag fram ett Fy Fan, och dunkade näven i armstödet på soffan. Sambon kollade lite snett på mig och ruskade på huvudet. Hon förstår inte sånt här.

Ovido - Quiz & Flashcards