Alla inlägg den 2 april 2008

Av Peter - 2 april 2008 18:52

Jag gjorde det idag, skiftade till sommardäck på bilen. Jag kollade vädret en vecka framåt och vi ska inte få snö, eller nåt. Det ska vara lite minusgrader på natten, men jag ska inte åka nånstans, så jag skiftade idag. Nu är det roligare att åka bil i ett halvår igen. Det är kul att byta till sommardäck, mycket roligare än tvärtom...


Det är gjort i alla fall, och nu sitter jag och väntar på att min kompis ska komma hit med en Mackmyra Reserve. En halvliter som hans kompis har lagrat i fem år och tre månader. Han skulle få så många flaskor så han sålde iväg några, och jag passade på att köpa en. Whiskyn blir inget bättre nu säger dom, fem år är lagom på dom där småfaten som det lagras på. Det är ett problem, jag har inga pengar hemma och byns två uttagsautomater var båda stängda... Det är ju fan bedrövligt, och jag åker ju inte iväg nån annanstans och hämtar pengar, oavsett om jag har sommardäck eller inte... Nu kommer min flaska i alla fall... 


Av Peter - 2 april 2008 11:44

Vi har två sommarjobbare med oss på fabriken, men inte direkt någon bra körning för att kunna lära ut någonting. Annars hade det varit strålande körning, speciellt om det varit ett nattskift, för då hade man kunnat blunda ett tag. Nu är det dagtid så då brukar vi försöka hålla oss vakna... Två timmar har vi kvar, men inget att göra riktigt, inte mer än övervakning då...

Ovido - Quiz & Flashcards