Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Mackmyra

Av Peter - 23 april 2008 19:55

Så har vi varit på Mackmyras vernissage, det var en positiv överraskning och vi åkte nöjda därifrån. Dom började med att berätta lite historia bakom det hela.

Sedan täckte dom av den västra väggen och därunder hängde det bilder på den nya skapelsen, en 70 cl flaska i snygg design,

 

och efter det var det dags för den stora stunden då man drog bort skynket från montern

 

där flaskan stod på riktigt,

 

och sist men inte minst, fick vi provsmaka också. Nu skulle jag ju vilja vara sån fena på whisky att jag kunde förklara lite hur det smakade, men det kan jag inte, jag kan bara säga att det smakade väldigt bra, kanske kunde jag skönja ett litet stänk av vanilj. 46,1 % alkohol består drycken av, dom hade kommit fram till att det var optimalt, men det får ju var och en avgöra själv när den släpps på bolaget den 2:a juni.

 
 
Ingen bild

Depps

23 april 2008 22:00

Slickar mig om munnen. Ser gott ut. Och apropå whisky....

Blir det någon spelning på fredag? Brollan sjuk än?

 
Tvärslå

Tvärslå

23 april 2008 23:31

Det ser flådigt ut.

http://tvarsla.blogspot.com

 
Magnus

Magnus

24 april 2008 09:52

Vilket underbart bord!

http://thorn.bloggagratis.se

 
Bosse

Bosse

24 april 2008 12:05

Jag var också på Mackmyras whiskyvernissage men i Stockholm och kommer att skriva om det på min blogg i kväll eller i morgon. (Lite ont om tid nu...)

http://snubbelfot.wordpress.com

 
Ingen bild

Krille

19 maj 2008 12:10

Gottigt ser det ut..själv har jag bara en -04 och en -05. Båda halvlitersflaskor.
Vet du varför det skiljer i styrka på dem?
Jag har inte mage att provsmaka på dem, de står och samlar damm..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards