Alla inlägg under mars 2008

Av Peter - 15 mars 2008 16:03

Vi har lämnat Studenternas. Vi har betalt för att se bandy, men det fick vi inte... Dagens ris till SAIK...

Av Peter - 15 mars 2008 14:45

En kvart kvar till den stora krossen. Jag kan knappt bärga mig. Hela Edsbyn är förresten här...

Av Peter - 15 mars 2008 14:23

Farsan fyllesnackar med någon oidentifierad person

Av Peter - 15 mars 2008 13:49

Sillfrukosten är över. Vi befinner oss på Flustret med likasinnade...

Av Peter - 15 mars 2008 13:09

Det börjar närma sig.
Klanen Larsson är på väg ut på stan

Av Peter - 15 mars 2008 10:20

Åh, dra på trissor! Farsan ligger 10 kilometer över hastighetsgränsen. Jag vet inte när jag var med om det senast...

Av Peter - 15 mars 2008 09:24

På väg i blygsamma 80 knyck. Genom skog mot sillfrukost och bandyfinal. Det är farsgubben som kör...

Av Peter - 15 mars 2008 07:49

Jag känner mig lite nervös så här på morgonen... Jag vill verkligen att dom S-märkta vinner finalen på Studenternas idag, jag gillar när dom vinner sm-guld. Men den här finalen är inte som andra där dom spelar upp till 7 gånger mot varandra innan det är avgjort. Bandyfinalen är bäst av en match. Allt måste klaffa för att man ska lyckas, det finns inte utrymme för misstag. Formen måste vara på topp just idag, och min form är på topp känns det som. Jag hoppas bandyfinalen alltid kommer att vara på det här viset. Bäst av en match. Det kanske inte är särskilt rättvist, men det är i alla fall roligast. I fotboll vinner seriesegraren sm-guld, det är mest rättvist. I hockey har vi ett segt och långdraget slutspel innan mästaren kan koras. Rättvist kanske, men mycket cup-artat. Bandy är bandy, och det är jag glad för.


Traditioner är till för att hållas, så därför blir det sillfrukost i Uppsala om någon timme hemma hos Kuggis och efter det en sväng på stan för att insupa stämningen innan man traskar ner till Studenternas och knölar upp sig på läktaren. Jag vet inte vilken final i ordningen det är jag kommer att beskåda i eftermiddag. 16-17:e kanske... Jag har åkt på finaler sedan jag var tio år. På den tiden åkte man på alla finaler, även om det var mest Boltic man fick se då, på senare år bara på Sandvikens finalmatcher. Det räcker så nu för tiden. Om en halvtimme eller några minuter senare början resan mot guldet, för i dag känns det som om "vi" ska vinna. Det måste bli så.

Ovido - Quiz & Flashcards