Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Peter - 24 mars 2008 08:38

Vi har ju klarat oss från kyla den här vinter, men idag när vi vaknade strax efter sju så var det -13 celciusgrader... Det är väl egentligen ingenting det heller, men den här vintern är det ruskigt kallt. Och nu när det är meningen att det ska vara vår också... Vi har lite varmare här uppe på berget, så när jag kommer till jobbet på eftermiddagen så får man väl höra hur mycket alla andra hade... Precis som om nån bryr sig, men det verkar som alla talar om hur kallt eller varmt just dom hade. Det är liksom lite tävling. Jag har alltid varmast på vintrarna, dom som bor lägre har några grader kallare, så jag förlorar jämt. Men jag bor i alla fall högst så jag kan ju med gott samvete se ner på dom andra och låta dom hålla på med sin köld/värmetävling. Det inte bara på vårat arbetslag det låter på det viset, när man kommer till omklädningsrummet vid skiftbytena så får man höra temprapporter från runt om på orten, och till och med från dalarna. Jag tror jag ska börja föra statistik.

Ovido - Quiz & Flashcards