Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Peter - 21 mars 2008 20:38

Jag hade glömt bort hur jävla skönt det är när Brynäs tvålar dit dom där jävla masarna. Men nu fick jag känna på det igen. Det är underbart! Nu har Brynäs vunnit sina två första matcherna, och det är bra, men matchen idag var inte lätt kan man säga, Brynäs var i stort sett odugliga i andra perioden, men juniormålvakten räddade dom kvar i matchen, trots att han gjorde en rejäl tavla vid Leksands 1-1 mål, och just att dom var så dåliga i andra perioden gör ju inte skadeglädjen mindre... För skadeglädjen är väl den enda sanna glädjen, eller? Ja, det är ju inte bara skadeglädje man känner efter en sån här match, jag är ju överlycklig över att det var just Brynäs som slog dom idag.


Brynäs och Mora har full pott efter två omgångar, och det blir förmodligen dom som får spela elitserien nästa år igen. Hur kul dom här matcherna än är mot Leksand tycker jag dom kan hålla sig där nere i allsvenskan och harva. Vi behöver inte Leksand i elitserien...

Av Peter - 21 mars 2008 18:50

Jag hittade ett test på någa bloggar när jag satt och slöläste, och till slut blev jag tvungen att göra den själv. Är jag en boknörd eller inte? Njaaa... Gör testet själva vettja...

Av Peter - 21 mars 2008 16:33

J-Lo lät sig fotograferas för en tidning med sina bedårande tvillingar, bra betalt tog hon också. 36 miljoner kronor... Och tidningen betalade gladeligen för att bli först med att publicera foton på tvillingarna... Snacka om lättförtjänta pengar... Är det ingen som vill fota mig med Oskar. Jag har ju i alla fall tio sm-medaljer i kanot, så lite kändis måsta jag vara ändå... Jag nöjer mig med ett par hundra tusen kronor i ersättning, jag är inte riktigt lika girig som Jennifer Lopez. Men tänk vilken ära att bli första tidning som publicerar en bild på mig och sonen. Nu är ju han snart tre år, men ändå... Någon? Vecko-Revyn? ICA Kuriren? Sportbladet? Snälla...

Av Peter - 21 mars 2008 14:16

När jag var liten minns jag långfredagarna som den värsta dagen på året. Den var verkligen lång. Det var liksom ingenting på radion man ville lyssna på, inget man ville se på dom två kanalerna på tv:n, inga affärer öppna, det var liksom det tråkigaste man kunde uppleva. I alla fall som litet barn. Annat är det nu för tiden, nu verkar ingen bry sig om att Jesus korsfästes, nu är det idrottsevenemang, affärerna är öppna och man kan till och med titta på tv och lyssna på radio.


Så här långt har dagen känts riktigt lång och tung. Åtta timmar på fabriken, och jag har verkligen gjort mig förtjänt av dom 130 kronor extra vi får i timmen under storhelgerna. Halv tolv var första gången jag kunde ta mig in i fikarummet... Före det krånglade "mitt" verk hela tiden. Men nu är jag hemma. Äntligen.


Jag vet inte vad jag ska hitta på riktigt, nu när man är själv hemma... Det blir ju i alla fall hockey ikväll som jag ska se, annars blir det väl att man bara relaxar. Hela eftermiddagen. Kanske...

Ovido - Quiz & Flashcards