Alla inlägg under mars 2008

IG

Av Peter - 19 mars 2008 21:48

Betyget för Brynäs i kvällens match i kvalserien... Jag kanske är lite kräsen också, men dom höll på att ställa till det efter en säker 4-0 ledning i Läkerolen mot Västerås, som reducerade till 4-2 i sista och hade bud på fler. Det som kändes så säkert efter andra perioden höll på att ge mig min första hjärtattack ju längre tiden gick i tredje. Men det blev vinst och det får man vara nöjd med, det är en bra början till ett nytt kontrakt i Elitserien, men på fredag är det bortamatch mot Leksand och det kan ju bli vad som helst, jag vet inte ens om jag törs titta... Jag kan ju titta fram bakom en kudde emellanåt i alla fall...

Av Peter - 19 mars 2008 16:34

Oskar flängde fram och tillbaka här igår, samtidigt som han spelade "Myror i brallan" på laptopen... En olycka händer så lätt, och när han härjade runt som värst så råkade han hälla en kopp kaffe över tangentbordet, men det verkar funka som tur är. Den har stått på torkning sedan igår eftermiddag och det har väl gjort susen kan jag tänka, men det doftar lite kaffe... Man kanske borde plocka isär den och se hur det ser ut under, men så länge det funkar ger jag mig inte på såna saker liksom...

Av Peter - 19 mars 2008 09:44

Kvalserien drar igång för Brynäs och dom andra lagen som tagit sig dit. Fyra lag har kommit dit av positiv anledning två av väldigt negativ, och hur det påverkar lagen återstår att se. Men av det jag sett av hockeyallsvenskan i år så är det inget som skrämmer det minsta. Både Mora och Brynäs borde bli kvar i Elitserien, men hur det än går så känns det som om det är skitsamma. Visst det skulle ju vara bra om Brynäs hängde kvar i alla fall, men ska sanningen fram så är jag likgiltig inför resultatet. Jag har tröttnat helt på den klubben.


Dom senaste åren har det varit mer eller mindre cirkus i föreningen, inkompetenta ledare gnälliga spelare. Luften gick totalt ur mig när dom sparkade Boorken, och när jag så smått börjat få tillbaks den tar dom tillbaks honom... Vad ger det för signaler..? Och jag fattar inte heller hur Boork kunde ta tillbaks jobbet, och det får vi väl aldrig reda på heller. Kanske. Efter säsongen får dom ta och rensa upp i ledningen och bland gnälliga överbetalda spelare och försöka få fram en positiv känsla i föreningen och bland supportrarna igen. Det lär behövas, annars är det slut på riktigt...

Av Peter - 18 mars 2008 20:44

En dödstrött Oskar höll ut ända tills nyss ungefär. Det är kul att vara med om hans kamp mot John Blund, den slutar ju alltid med förlust men det tar lite olika lång tid. Igår och idag tog det låååång tid. Jag har lite svårt att fatta att han kan hålla sig vaken. Innan vi kommer in i sovrummet är han hur trött som helst och sover nästan, men när man lägger ner honom i sängen får han nya krafter från någonstans och hittar på lite olika upptåg för att försöka hålla sig vaken. Läsa, titta på film, slåss med pappa, hitta på olika ljud, vifta med armarna och liknande grejer, men kampen slutar som sagt alltid med förlust förr eller senare, och nu sover han sött...

Av Peter - 18 mars 2008 14:33

Jag har sett att dom flesta "experter" redan spått hur den Allsvenskan i fotboll kommer att sluta, och jag har gjort detsamma, och här kommer min syn ur glaskulan, så här ser sluttabellen ut i Allsvenskan 2008...


01 IFK Göteborg

02 Kalmar FF

03 IF Elfsborg

04 Helsingborgs IF

05 Djurgårdens IF

06 Malmö FF

07 AIK

08 IFK Norrköping

09 Halmstad BK

10 Hammarby IF

11 Gefle IF

12 GIF Sundsvall

13 GAIS

14 Trelleborgs FF

15 Örebro

16 Ljungskile SK


Så där kommer det att se ut, åtminstone i toppen och botten. Mittenskiktet är inte alltid så lätt att pricka in, men ungefär så här blir det, min kula talade om det för mig när jag frågade. Sen har jag naturligtvis en önskelista också, och den ser ut så här...


01 IFK Göteborg

........

14 Hammarby IF

15 Djurgårdens IF

16 AIK


Det är så där en önsketabell i Allsvenskan ser ut från min sida, men det är den övre tabellen som är seriöst menad. Det är knappt två veckor kvar till avspark och jag längtar nåt alldeles fruktansvärt mycket efter det ögonblicket. Såg förresten att Sundsvall hade hemmamatch då... Hur går det när det ser ut på det här viset här utanför, 20 mil söderut..? Men det är ju som sagt knappa två veckor kvar än...

Av Peter - 18 mars 2008 14:19

Idag har det snöat hela dagen... Stora flingor, små flingor, mellanflingor, det har varit olika snöväder under dagen. Och det är inget jag tycker är det minsta roligt. Jag trodde det var vår nu, det såg så ut för några dagar sedan, det gör det inte längre. Jag skymtar i alla fall solen där bakom det gråa täcke som täcker den blå himlen, så det kanske finns hopp ändå. Men det känns tröstlöst för tillfället. Tar det aldrig slut..?

Av Peter - 17 mars 2008 14:15

Jag känner mig rejält trött. Kanske efter lördagens antiklimax, men också beroende på att jag jobbade natten till idag och sov inte alls bra när jag kom hem... Sotaren skulle komma klockan tolv och jag vaknade hela tiden och kollade på klockan... Det är en till kille som är trött också, han somnade i soffan för ett tag sedan och kanske borde jag göra honom sällskap. Det känns nästan så i alla fall. Men jag hinner vila upp mig, nu är jag ju i alla fall ledig till långfredagen, det är skönt efter en sån här helg.

Av Peter - 16 mars 2008 15:21

Då var vi hemma igen efter en urusel bandyfinal igår. Vi tittade inte ens färdigt på första halvlek innan vi gick därifrån... Vi gick uppför backen och in på Brasseriet och tog oss en varsin öl och kikade på andra halvlek på tv istället. Det var mycket bättre så... SAIK har ju annars gjort en kanonbra säsong och så viker dom ner sig totalt i matchen som betyder mest på hela året. Konstigt.



Ovido - Quiz & Flashcards