Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Peter - 28 mars 2008 21:17

Jag sitter och kikar på tredje perioden i semifinal 3 mellan Färjestad - Linköping. Inget som hetsar upp, men det är bris på underhållande tv, så det blir hockey helt enkelt. Oskar sover för länge sen, han har varit lite trött idag och somnade som en stock före sju. En whisky har hällts upp i glaset, och trot eller ej, det är en Smokehead som jag hällt upp, och som fyller vardagsrummet med en behaglig rökdoft. Det var någon som sa att det var vanhelgande att borsta tänderna efter att man druckit Smokehead, men jag gör nog det ändå tror jag, det är ju fler som sover i sovrummet... Någon annan sa att det var som en buteljerad skogsbrand... Och precis så här är det nog, som Ersbjörn Lindén från Torhälla skrev på Whiskyspot;


Kådan på den där granen har en färg som påminner om Smokehead. När vi närmar oss havet blandas det salta stänket med doft av nytjärad båt, precis som Smokehead. När vi i solens intensiva värme tar stigen längs den gamla smalspåriga järnvägen möter vi samma doft från träet under rälsen. Och när röken från ångloket når munnen smakar det Smokehead. Detta är Islay och svensk sommar i perfekt symbios.


Prova den ni som inte redan gjort det. Den är helt enkelt suverän.

Av Peter - 28 mars 2008 20:21

Kom igen nu, jag har aldrig haft 100 besökare på min blogg på ett dygn förut, det fattas fem nu, det behövs så lite för att jag ska nå upp till den magiska gränsen. Kom igen nu, gör mig lycklig!

Av Peter - 28 mars 2008 19:52

Ibland är det lite irriterande när man bor i ett sånt här litet samhälle, i alla fall när man vill ta sig till lite större ställen, t ex med tåg... Imorgon ska vi åka in till Gävle och Läkerol Arena för att se seriefinalen i kvalserien. Vi valde mellan tåg och lite öl eller bil och läsk, det blev det förstnämnda och då var det bara att kolla upp tågtiderna, inte alls svårt för det finns inte så många tider att välja mellan. Ingen alls faktiskt. Eller det gick ett tåg klockan nio på morgonen, som är lite väl tidigt, och nästa gick klockan 13, som är lite väl sent... Av bekvämlighetsskäl ratar vi bussresa på vägen in, men är tvungen att ta den hem istället, och det får väl gå... För att få åka tåg måste vi åka iväg 1,5 mil, det är ju trots allt bara en mil längre än till våran tågstation så det ska väl gå, men vi måste ha skjuts, och det är fixat... Så det blir nog en rolig dag imorgon. Men jag är i alla fall irriterad på bristen på kommunikation, men kommunen skryter om att den är så bra åt alla håll...  

Av Peter - 28 mars 2008 13:57

Det var värsta livet här hemma vid niotiden i morse... Inte alls bra för min del som behöver sova lite längre efter nattskiften. Oskar vill tydligen inte alls göra som hans mamma tyckte, och den där lilla killen har röstresurser som heter duga... Dom gick ut till slut i alla fall så det blev tyst och skönt och jag kunde sova drygt tre timmar till... Oftast brukar jag inte alls höra dom efter mina nattskift, men idag var det väl nåt som var alldeles fel.


Jag känner mig ovanligt pigg för att ha jobbat två nätter, jag brukar känna mig mer bedövad, om ni förstår vad jag menar... Jag har inte varit så speciellt trött under själva skiften heller, och det beror nog på att det är vår och ljusare ute, det börjar kännas mycket bättre den här årstiden då man slipper det eviga mörkret...

Av Peter - 28 mars 2008 00:28

Ja här sitter man och väntar... Dels på att det ska komma nåt rör så jag kan ställa in verket efter bytet, dels på att klockan ska gå så man får gå hem någon gång. Vi har i alla fall blivit bjuden på tårta av hon som bara har några timmar kvar av sitt arbetsliv. Det smakade bra kan jag säga, även fast man inte borde äta sånt mitt i natten, men vad gör man inte..?

Ovido - Quiz & Flashcards