Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Peter - 20 mars 2008 17:36

Önskar jag alla som har någon glädje av den... Själv ska man tillbringa påsken nere på fabriken, i alla fall förmiddagarna och en eftermiddag. Oskar följde med sin mormor och morfar till stugan nyss, och hans mamma åker efter imorgon när hon vaknar efter sitt nattskift. Hade man haft ett normalt jobb så hade jag också åkt med, det hade varit jättekul att koppla av där uppe i skogarna i Hälsingland en  helg. Men i våran familj har vi ju ingen som helst form av familjeliv när vi jobbar som vi gör. Vi är aldrig ledig tillsammans och eftersom vi jobbar alla röda dagar också så blir vi aldrig lediga ihop om ingen av oss tar ledigt då. På semestern ses vi, typ...


Det måste bli någon ändring på det här, det skulle vara bra om någon av oss gick dagtid, men det är ju svårt att hitta något sån´t jobb, och om någon av oss gick dagtid så hoppas jag att det var jag, så att jag slipper dom där nätterna.


Påsken får jag väl tillbringa i tv-soffan och kika på sport. Kanske. Imorgon är det ju kvalseriehockey, på lördag spelar Blåvitt en match mot Kalmar i nåt som kallas Supercupen... Störtlöjligt, en prestigematch kanske, om någon orkar bry sig... Men titta ska jag göra i alla fall. Och på söndag är det matchernas match i England. Man United - Liverpool. Den missar jag inte i alla fall, och jag hoppas innerligt att United vinner med jättemånga mål, för jag hatar dom där sms:en som kommer att komma från min kusin i händelse av förlust. Han tror liksom att Liverpool är guds gåva till fotbollen, fast det vet ju alla att det är United... Jag vet att United vinner och håller undan i guldstriden, så varför ska man ens oroa sig..?


Av Peter - 20 mars 2008 08:57

Jag måste ju börja träna snart och det känns som om jag inte kan det utan en riktigt träningskompis. Snart, förhoppningsvis, är det bart på vägar och cykelbanor och då tänkte jag damma av mina inlines och stavar och ge mig ut och staka lite. Men då vill jag gärna ha en kompis med mig, så jag har suttit och kikat runt på nätet och kommit fram till att den här blir helt perfekt för ändamålet; Garmin Forerunner 405 heter den. En pulsklocka med gps. Jag fattar inte hur jag kunnat klara mig utan en sån förut... Jag har ju haft pulsklockor förut men ingen som den här, på den här får man ju reda på sträckan man avverkat också, inte bara pulsdata.


Min gamla klocka har jag haft sönder när jag försökte byta batteri... Det stog ju förstås att man skulle skicka in den för batteribyte, men jag trodde det bara var för garantins skull, och jag trodde att det inte skulle vara svårare än att byta batteri i en vanlig klocka. Men det var det... På Garmins klocka är det uppladdningsbart batteri, så då slipper man ju det där med batteribyte och krångel. Jag beställer en sån, men får vänta ända till vecka 18 innan den kommer...

Ovido - Quiz & Flashcards