Alla inlägg under maj 2008

Av Peter - 6 maj 2008 10:22

Då har jag genomfört ett pass på Concept Gym igen då, det gick bra trots att det kändes motigt. Helt ensam var jag inte idag, en gubbe var där när jag kom, men han gick. Utan att Stretcha... Strax efter kom det en ny som körde igång utan att värma upp. Vart är världen på väg? När jag skulle gå så kom det en jobbarkompis också. Det var värsta trafiken på gymet idag.


Det höll på att bli katastrof när jag lämnade Oskar på dagis. Jag hade glömt att ta med "snutten", och det såg ut som om han skulle bryta ihop när jag talade om det. Åk och hämta sa han, men fröken R sa att; inte behöver väl du den när du ska vara här sån liten stund..? Nä, så Oskar och sprang in. Och ingen har ringt om nån unge som är jätteledsen heller... 

Av Peter - 6 maj 2008 06:46

Sista dagen på den "långa" ledigheten. Redan..? Det känns nästan som om det var igår vi gjorde sista skiftet, men imorgon börjar man igen... Trist värre. Men det är bara åtta veckors arbete kvar innan man får gå på en sju veckors semester, det ska bli skönt om något. Dom sista tre veckorna har jag i och för sig inte fått nåt klartecken om, men jag tolkar tystnaden som om det är okey. Jag har begärt föräldrarledigt, och lämnar man in ansökan minst två månader i förväg så kan dom ju inte neka heter det.


Alla ligger och sover, utom jag som är klarvaken och klev upp och käkade frukost. Oskar vaknar väl snart och ska på dagis, och när jag lämnar honom åker jag väl till gymet och kör ett pass, fast det känns som det tar emot nu, men man måste ju hålla i nu när man börjat träna inför halva vasaloppet, eller korta vasan...

Av Peter - 5 maj 2008 22:12

Vi har varit i Västerås över dagen, Oskar har fått leka med kusinen och en massa andra barn som bor på gatan där kusinen bor. Han har haft en toppendag, och öronvärken verkar vara på väg tillbaka, han har inte klagat så mycket i alla fall. Han har väl inte haft tid... Han sover nu, och det ska jag göra med, jag ville bara tala om vad jag gjort nu när jag inte bloggat på en hel dag...

Av Peter - 4 maj 2008 15:45

Sa Oskar.

-Vart, frågade jag

-I örat...


Han har ont i öronen igen, i morse det vänstra men nu verkar det som om han har ont i högra också... Jag tror han fått ondare nu på eftermiddagen, och på rådgivning fick vi rådet att avvakta till imorgon för att se om det blir bättre, dom vill ju helst inte ge barn penicillin, och det är väldigt väldigt svårt att få i honom det också... Förra gången han klagade på värk i öronen så gick det över av sig själv ändå så... Vi får väl stoppa i honom alvedon och nässpray så kanske han klarar sig. Trött är han också, så det skulle ju vara bra om han somnade nu och sov ett tag, annars blir han lite för pigg ikväll, han kanske somnar snart, när han ligger i soffan och kikar på Ronja Rövardotter.. 

Av Peter - 4 maj 2008 10:47

Oskar upptäckte att mamman har "stora tuttar", och tyckte det var konstigt att inte han hade det.
 
-Killar har inga stora tuttar, förklarade mamman vänligt.
-Men pappa har det, svarade Oskar...
 
Tack för det...

Av Peter - 4 maj 2008 09:43

Igår kväll satt jag ock kikade på filmen No Country for Old Men. Jag har svårt för att bestämma mig för om det var en skitfilm, eller helt enkelt en strålande bra film... Konstig var den. Den var långsam, inget riktigt tempo, den var brutal och ibland lite rolig med ett snöpligt slut. Sambon gav upp efter en timme, men jag kan inte göra det, jag måste se hur det slutar, eller i det här fallet, hur den inte slutar. Filmen tog ju hem en hel drös med oscars, och det brukar ju kunna vara ett tecken på att filmen är dålig, det är ju mest underliga filmer som vinner många oscars, har jag för mig. Den här filmen var underlig, men jag tror jag tänker kalla den bra i alla fall. Jag gör nog det...


Jag har hunnit med en promenad idag också, det var skönt förutom att benhinnorna börjar smärta, dom brukar göra det när jag sätter igång så här, men den här gången trodde jag att jag skulle klara mig, för jag har inte känt nåt tidigare. Fem pass har jag kört den här veckan. Jag är jävligt duktig.

Av Peter - 3 maj 2008 19:11

Då har det gått en hel dag igen då. Oskar har somnat, han mår inte särskilt bra tror jag. Snorig i näsan och varig i ögat, och lite feber har han också. Men det hindrar ju inte honom från att leva lite rövare emellanåt. Jag hoppas han klarar sig från att bli riktigt sjuk...
 
Vi hade tänkt grilla ikväll, men vädret såg inte bra ut så vi ställde in, men nu är det helt okey grillväder, det är bara det att inget finns att grilla, mer än korv då, och det tänder jag ingen grill för, så det får väl helt enkelt vara bra ändå. En whisky kommer jag nog att hälla upp i alla fall, det är ju trots allt lördag, och ledig är man. 

Av Peter - 3 maj 2008 15:35

Bara övertiden kvar i matchen mellan United - West Ham, och United har gjort ett mål till och leder med 4-1, ett resultat i underkant. West Ham ser ganska ointresserade ut och United får tre plusmål till på kontot. Chelsea behöver inte bara vinna sina återstående matcher, dom måste ösa in mål också, eftersom United har 19 plus på Londonlaget. Nu tog matchen slut, och Wigan borta i sista matchen ska väl ändå inte ställa till med några större problem. Det här var en härlig seger.

Ovido - Quiz & Flashcards