Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Peter - 6 maj 2008 17:08

Oskar och jag har bakat pizza. Världens godaste faktiskt. Oskar var jätteduktig på att baka pizza, han gjorde en egen också, bestående av enbart riven ost, men den kom aldrig in i ugnen. Fast han åt inte särskilt mycket, men han tyckte det var gott i alla fall. Jag med, och mamman också. Snart ska han sova, han verkar väldigt trött och upp tidigt imorgon ska han också. Jag med, så jag borde ju också sova tidigt idag...

Av Peter - 6 maj 2008 10:22

Då har jag genomfört ett pass på Concept Gym igen då, det gick bra trots att det kändes motigt. Helt ensam var jag inte idag, en gubbe var där när jag kom, men han gick. Utan att Stretcha... Strax efter kom det en ny som körde igång utan att värma upp. Vart är världen på väg? När jag skulle gå så kom det en jobbarkompis också. Det var värsta trafiken på gymet idag.


Det höll på att bli katastrof när jag lämnade Oskar på dagis. Jag hade glömt att ta med "snutten", och det såg ut som om han skulle bryta ihop när jag talade om det. Åk och hämta sa han, men fröken R sa att; inte behöver väl du den när du ska vara här sån liten stund..? Nä, så Oskar och sprang in. Och ingen har ringt om nån unge som är jätteledsen heller... 

Av Peter - 6 maj 2008 06:46

Sista dagen på den "långa" ledigheten. Redan..? Det känns nästan som om det var igår vi gjorde sista skiftet, men imorgon börjar man igen... Trist värre. Men det är bara åtta veckors arbete kvar innan man får gå på en sju veckors semester, det ska bli skönt om något. Dom sista tre veckorna har jag i och för sig inte fått nåt klartecken om, men jag tolkar tystnaden som om det är okey. Jag har begärt föräldrarledigt, och lämnar man in ansökan minst två månader i förväg så kan dom ju inte neka heter det.


Alla ligger och sover, utom jag som är klarvaken och klev upp och käkade frukost. Oskar vaknar väl snart och ska på dagis, och när jag lämnar honom åker jag väl till gymet och kör ett pass, fast det känns som det tar emot nu, men man måste ju hålla i nu när man börjat träna inför halva vasaloppet, eller korta vasan...

Ovido - Quiz & Flashcards