Alla inlägg under maj 2008

Av Peter - 23 maj 2008 19:49

Var nyss ner på affären och handlade lite pinaler. I "foajen" stod två fjortisar och diskuterade vilken som var snyggast, Pirelli eller hennes konkurrent från Ukraina, dom tyckte nog lite olika lät det som, och när jag gått förbi fick jag dom där efter mig, och jag hörde lite hur snacket gick...


-Aaa, vilken skulle du välja då, som syrra...?

-Den andra.... Även fast hon kommer från Ukraina... Det skiter jag i...

-Vad spelar det för roll att hon kommer från Ukraina..?


I alla fall jag tyckte det var lite roligt...

Av Peter - 23 maj 2008 19:15

Var och hämtade datorn idag, kopplade in den och startade den, men redan då började jag få onda aningar, den startade om direkt, två gånger innan den startade upp på riktigt, men sen verkade den funka som den skulle, med nytt grafikkort och en extrafläkt, den stod på nån timme och jag försökte installera bredbandet igen, men det gick inte, så jag provade den där trådlösa donken, och då funkade det, och efter ett tags surfande så började den som vanligt igen, starta om, starta om, starta om... Fan vad trött man blir, så nu åker jag tillbaka med den imorgon, och blir den inte bättre då så får det bli en ny, och det är väl lika bra det kanske... Har jag ingen dator kan jag lika gärna sälja kamerautrustningen också, jag kan ju ändå inte göra nåt åt bilderna, och på den här bärbara går det inte heller att hålla på med bildbehandling, det tar alldeles för lång tid... Surdatorer!

Av Peter - 22 maj 2008 19:38

Sitter på fabriken och väntar på att vi ska komma igång på riktigt, men det verkar gå trögt. Men jag klagar inte, jag har fått lite gjort ändå, jag har gjort ett EM-tips, eller tippat alla gruppspelsmatcher, skickat iväg dom till Cammo som får vidarebefodra till tipsadministratören. Jag har spelat lite mobilspel, ätit, läst tidningar, löst korsord, pratat i telefon med datorverkstaden som har lagat min dator nu, så imorgon kan jag hämta den, och det ska jag göra. Om två och en halv timme får man gå hem, sen är det tre nätter kvar på den här perioden...

Av Peter - 22 maj 2008 12:29

Vad det var roligt i Moskva. United blev bäst i europa igår, efter en ruskig match och straffläggning. United tog ledningen i mitten av första halvlek, dom spelade drömfotboll och borde gjort både 2 och 3-0, i alla fall den där sopan Tevez som brände chans efter chans. Chelsea kvitterade med lite tur och det var oavgjort, och det stog sig i andra halvlek och hela förlängningningen, så det avgjordes på straffar och United vann rättvist. Det var en helt underbar kväll. Det var vackert när Bobby Charlton ledde laget upp på podiet för att ta emot medaljerna, han fick till och med en själv.... Nu är det ungefär tre månader innan ligan drar igång igen, jag ser redan fram emot tredje raka ligatiteln, och en till Champions Leaguetitel. Vilka ska kunna rubba dom?

Av Peter - 20 maj 2008 17:03

Jag hade glömt bort att den här låten existerade, men jag fick höra den på radion igår, och som en blixt från klar himmel var jag tillbaka någon gång på 80-talet. Jag tyckte den här var skitbra, och Idde Schultz var skitsnygg... Det är tur ibland att åren går... Sen hoppas jag United tycker det är så här kul efter matchen imorgon.

Av Peter - 20 maj 2008 14:51

Jag testade en ny väg idag när jag åkte hem från jobbet.. Eller ny, jag har ju åkt den förut men det var så länge sedan så jag kom inte ihåg känslan. Jag vill ta mig hem på sånt lindrigt sätt som möjligt och jag trodde den här vägen kunde vara lite lindrigare, men jag vet inte... Jag måste uppför berget, ända upp till toppen, och det smärtar vilken väg jag än tar. Den här jag åkte idag var inte ett dugg lindrigare än någon annan väg jag tagit hem. Tror jag. Hem kom jag i alla fall, och en eu-moppe skulle jag vilja ha...

Av Peter - 18 maj 2008 19:36

Så har en ledighet gått i en rasande fart igen, och imorgon börjar vi på en ny sväng på fabriken. Snön är i alla fall borta. Nästa måndag börjar nästa ledighet, det ser jag fram emot, men före det ska man överleva en natthelg...

Av Peter - 17 maj 2008 20:16

Växthuseffekten, nu när du behövs lyser du med din frånvaro. Gräsmattan börjar täckas av snö, det är en grad varmt ute och det är 17 maj... Det är djupt deprimerande. Och jag hoppas Tre Kronor får stryk ikväll, för jag vägrar supporta ett land där det snöar i mitten av maj...







Mobilfotodagboken är uppdaterad 

Ovido - Quiz & Flashcards