Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Peter - 11 maj 2008 22:01

Så blev United mästare igen. Chelsea mäktade inte ens med att vinna mot Bolton, och det känns skönt, skönt att inte tvåan hamnade på samma poäng, nu är "vi" mästare på riktigt. Det hade "vi" ju varit ändå, men det är roligare om laget som hamnar efter också har mindre poäng, så slipper folk tjata om att man borde spela en avgörande match, eller räkna inbördes möten.


Jag fick inte se matchen idag på grund av att jag har ett arbete att sköta, men jag följde varenda minut på mobilen, och nu är jag hemma från fabriken och firar guldet med en skotsk rökig whisky, jag tror sir Alex uppskattar det. Nu väntar bara Champions Leaguefinalen, mot ligatvåorna Chelsea, det ska bli intressant och jag tror på en titel till innan säsongen är över. 

Av Peter - 11 maj 2008 13:23

29 grader varmt idag. Härligt, riktigt tokvarmt, precis som det ska vara, men nu ska man ner och jobba, och har dom kört bra där nere är det mer än tokvarmt där, det är mindre roligt, igår hade vi strax över 40 grader där, och det kommer att bli värre, det är inte långa stunder man vill vara ute ur verkstan då...


Det blev en promenad idag också, tidigt i morse, sen målade vi klart och nu klipper sambon gräsmattan, gräset var lite väl långt... Men som sagt, nu ska jag jobba och missa upplösningen av engelska ligan, men jag har ju redan facit, så egentligen gör det inget, det kan ju gå på tok, det vet man ju aldrig, så det kanske är bäst för hjärtat att man slipper sitta och kika på Uniteds bortamatch mot Wigan. Jag firar i alla fall guldet ikväll när jag kommer hem. Med en stor whisky. 

Ovido - Quiz & Flashcards