Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Peter - 3 maj 2008 19:11

Då har det gått en hel dag igen då. Oskar har somnat, han mår inte särskilt bra tror jag. Snorig i näsan och varig i ögat, och lite feber har han också. Men det hindrar ju inte honom från att leva lite rövare emellanåt. Jag hoppas han klarar sig från att bli riktigt sjuk...
 
Vi hade tänkt grilla ikväll, men vädret såg inte bra ut så vi ställde in, men nu är det helt okey grillväder, det är bara det att inget finns att grilla, mer än korv då, och det tänder jag ingen grill för, så det får väl helt enkelt vara bra ändå. En whisky kommer jag nog att hälla upp i alla fall, det är ju trots allt lördag, och ledig är man. 

Av Peter - 3 maj 2008 15:35

Bara övertiden kvar i matchen mellan United - West Ham, och United har gjort ett mål till och leder med 4-1, ett resultat i underkant. West Ham ser ganska ointresserade ut och United får tre plusmål till på kontot. Chelsea behöver inte bara vinna sina återstående matcher, dom måste ösa in mål också, eftersom United har 19 plus på Londonlaget. Nu tog matchen slut, och Wigan borta i sista matchen ska väl ändå inte ställa till med några större problem. Det här var en härlig seger.

Av Peter - 3 maj 2008 14:38

United leder med 3-1 i halvtid mot West Ham, inte orättvist på nåt vis, dom har helt enkelt varit lysande i första halvlek. Jag hade lite onda aningar innan matchen, United har haft otroligt svårt för motståndarna tidigare, men det såg ut att ha släppt... Jag fick ännu mer onda aningar när jag såg vilken som skulle döma matchen, Mike Riley, en idiot. Men han har skött sig, han gav visserligen Nani rött kort i slutet av första men det var han värd, man skallar inte motståndare, man försöker inte ens göra det, då har man inget på Old Trafford att göra.


En man mindre i andra halvlek ska inte spela någon större roll, jag hoppas dom fortsätter att spela fotboll på ett bra sätt, gör några till mål och sätter en oerhörd press på Chelsea..

Av Peter - 3 maj 2008 12:57

Sjön, dammen eller vad det nu är låg spegelblank när jag tog min morgonpromenad idag. Det är skönt att gå där på strandkanten runt vattnet och höra fåglarna kvittra och gruset knastra under fötterna. Fast nu var det mest fiskmåsar som skrek, och det är ju inte det vackraste man kan lyssna på direkt. Men det var skönt att gå i alla fall, även fast det tog emot när jag skulle ut, men jag tog mig i kragen och släpade iväg mig, och nu känner jag mig nöjd.  

Ovido - Quiz & Flashcards