Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Peter - 29 maj 2008 20:11

Jag tror ta mig fan att mina MBT-skor funkar som dom ska. Jag var lite skeptisk till en början, men efter två långpromenader så känner jag mig rätt mör i ländryggen, och skinkorna värker till och med. Så då är det väl bara att fortsätta knalla omkring i dom där och vänta på resultat.

Av Peter - 29 maj 2008 14:40

30 grader varmt ute, klarblå himmel med en stekande sol på, ändå tog jag och kompis oss ut på en snabbpromenad runt sjön Lillgösken. Då det är så varmt ute så kanske man känner sig sugen på att hoppa i sjön, som ser så inbjudande ut, men det ska man inte göra. Inte frivilligt i alla fall. Förutom brorsan då... Sjön är inte riktigt ren, den är närmare bestämt full med skit, dels från fabriken som under en massa härrans år släppte ut ALLT där, och så är det en massa skit från avlopp också. Men sjön är mycket bättre nu för tiden, så det kanske går att bada, om man inte nuddar botten där allt gegga ligger nu. Folk fiskar ju till och med där och äter fisken sen, men dom får skylla sig själva. Jag har badat där ska jag säga också, men inte frivilligt. På vårarna tränade vi kanot där, för isen var borta långt före alla andra sjöar, och ån som rinner ut i sjön är alltid isfri, det var i den jag badade, jag slog paddeln i en stock som stack upp under ytan, och så föll jag i, jag fick ingen kallsup, hade jag fått det hade jag varit död nu... Det var knappt jag fick någon skjuts hem heller och då kan ni tänka er hur skitigt vattnet var...


Men i alla fall gick promenaden idag bra trots värmen och nu känns det jätteskönt... Men någon mer promenix den här veckan blir det inte, bara ett pass på gymet imorgon, sen ska jag vila. Och jobba... Dagen promenad HÄR.

Av Peter - 29 maj 2008 11:18

Kanonväder, det är så otroligt skönt när det är så här, det är på somrarna man lever. Nu väntar jag på att det ska bli badvänlig temperatur i morsan och farsans pool så man kan hoppa i.

Ovido - Quiz & Flashcards