Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Peter - 30 maj 2008 21:06

Så var det slut på ledigheten. Igen. Men det kommer en ny och sex dagar, men dit är det långt nu. Dagen har gått och Oskar har precis somnat, fast han inte ville. Det tog tid idag, kan man säga. Han har haft en händelserik dag. Först på dagis hälsade dom på hemma hos en minigris och lite andra små djur, sen var det tivolit där han passade på att ruinera föräldrarna, efter det badade han i sjön och sist så följde han med sina mamma och pappa till deras bekanta för att inspektera deras nya stuga. Den var fin, en sån skulle jag vilja ha också. Dom har ju två hundar också, som Oskar blev lite småintresserade av, dom var inte så gåpåiga och då brukar det gå bra, annars blir han lite rädd, men inte för dom där. Imorgon börjar allvaret igen alltså, det känns inte så bra att avbryta en ledighet när det är sånt här väder ute, men man har väl inget val egentligen...

Av Peter - 30 maj 2008 11:10

Är gjorda, jag hade bara en uppgift, om inte hon som bestämmer kommit på något mer medans hon sover, men jag tror inte det. Gympasset gick bra, det var bara aning varmt där inne nu, och en tråkig gubbe som var där, men såna får man stå ut med. Tejpningen av fönstrena gick bra det med, jag hade solen i ryggen hela tiden så det blev lite varmt där med. Dagislämningen gick inget vidare, Oskar kom på att han glömt snutten och bröt ihop, men han blev lite gladare när han fick reda på att dom skulle gå iväg och kika på en minigris och hamstrar, dom har inte ringt så han klarar sig väl. När vi hämtar honom ska vi ner på bruket och åka karusell, eller han ska det i alla fall, jag tittar på.


Det är ju Bessemerfesten i helgen, eller Bessemerfyllan kanske man ska kalla den. Årets höjdpunkt för alla neandertalare, som tycker att det bästa som finns är att sitta i ett öltält, supa sig redlösa och skrika till varandra, och dagen efter kan dom skryta om hur mycket dom inte kom ihåg. Bessemerfesten är värdelös, det är liksom bara knallar, öltält och tivoli... Men jag hörde från en kompis som är chef på en avdelning på fabriken att det är hemskt många som är ledsna för att dom jobbar precis den här helgen, och vill ta ledigt, men alla kan ju inte få det, så då sjukskriver dom sig istället. Snacka om desperata människor. Det är ju lämpligt att sjukskriva sig och sen gå ut och sätta sig i ett tält och bli redlös... Men det är så det funkar i den här byggden. Tyvärr.

Av Peter - 30 maj 2008 06:35

Upplyste Oskar mig om klockan kvart över sex... Nä, Oskar inte riktigt än, försökte jag, men han har sin uppfattning klar redan, och solen lyste ju in genom rullgardinen så det var bara att gå upp. Mamman satt vid köksbordet och åt frukost redan, men hon får ju gå och sova nu i alla fall efter sitt nattskift på fabriken...


Det ser ut att bli varmt idag också. Härligt. Jag ska tejpa fönstrena på morgonsolsidan när jag lämnat junior på dagis och efter gympasset. Fönstrena ska målas, dom är kittade och det behövs lite färg på, och det passar ju bra att göra sånt nu när vi har medelhavsvärme ute...  

Ovido - Quiz & Flashcards