Alla inlägg den 28 maj 2008

Av Peter - 28 maj 2008 21:42

Ikväll visas sista bioföreställningen på biografen Palladium här på byn. Efter 82 år, tror jag, slår dom igen för gott, dom kan inte konkurrera med gratisfilm säger dom. Mig gör det inte så mycket, det är sällan jag går på bio där nu för tiden, men jag har gjort. När jag var 12 år började jag gå på barnförbjudna filmer där, det var det som var bra med "Palla", man kom alltid in, oavsett ålder. Så i den åldern var man på bio en gång i veckan ungefär, det spelade ingen större roll vad som visades, huvudsaken var att det var barnförbjudet. Nu för tiden tycker jag film är bäst hemma, och nu har ju tv-apparaterna blivit större och så finns det ju hemmabioanläggningar, så valet är inte svårt...


Vi har varit till Borlänge idag också, och lämnat in min surmobil på lagning, och så passade vi på att handla lite annat också när vi ändå var där. Pengarna ska rulla nu när man fått lön... När jag kom hem tog jag en rask promenad i mina nya MBT-skor, som jag inte köpte idag, dom är lite läskiga att gå med, men dom är bra. En timmes promenad blev det och nästan sex kilometer gick jag i värmen, jag saknade en vattenflaska kan jag säga... HÄR kan ni se hur jag gick. Om ni är intresserade... Jag gick från den gröna grejen och tillbaka... Sen åkte Oskar och jag upp till Hyn och kollade om det var några ungdomar som ville komma och prova på kanot, men det var det ju inte, förutom dom som redan paddlar då, och det är väl bra att någon visar intresse. Annars var det en perfekt dag för att prova på att paddla. Sjön låg spegelblank, och det var varmt, i alla fall i luften. Vattnet var i alla fall 16 grader varmt och det är ju inte så farligt ändå, det kunde varit värre.

Ovido - Quiz & Flashcards