Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Peter - 24 maj 2008 19:18

Vi har köpt en Billyhylla från IKEA, och tre dörrar, två till en befintlig hylla och en till den lite smalare som vi köpte, och idag har jag hållit på och brottas med dom där, ja inte hela dagen, en halvtimme kanske, men man hinner bli riktigt arg på en halvtimme... Det är liksom inte bara att skruva ihop grejerna och tro att det ska passa perfekt, nä nä, man måste jävlas lite, böja och bända, så till slut passar det, och nu är det fint. Man får väl räkna med sånt när man handlar möbler på det där varuhuset, det är ju lite billigare av en anledning, dom som tillverkar grejerna är nog mindre nogrann än oss på fabriken skulle jag tro, och så ska det väl gå fort och tillverka, kvantitet före kvalitet, det är väl ungefär detsamma som hos oss på fabriken, det är i alla fall vad jag tror ibland. Nu är det klart i alla fall och det ser faktiskt riktigt bra ut, jag ska bara justera en dörr i höjdled innan jag är riktigt nöjd, men det gör jag imorgon...

Av Peter - 24 maj 2008 09:20

Nu har jag testat den andra stationära datorn, den funkar. Ibland. Jag brände tre dvd-skivor utan problem, surfade lite före, och efter, det var då jag surfade efter den började starta om sig igen, så nåt fel är det ju fortfarande... Så fort jag går in på en bloggsida startar den om av någon anledning, jag kom inte ihåg hur det var igår, mer än att den startade om när jag gick in på den där sidan med fotobloggen, och likadant idag. Jag får väl lämna in den på måndag igen. Det hade "regnat" in såna där datorer förra veckan sa dom, så det är väl inte bara jag som har problem med datorn vi har från företaget vi jobbar på... Typiskt, precis när man köpt ut den och alla garantier slutat gälla pajar dom, man skulle ju ha skickat tillbaka den efter dom här tre åren, men det är ju lätt att vara efterklok...

Ovido - Quiz & Flashcards