Alla inlägg den 23 november 2008

Av Peter - 23 november 2008 20:59

Ryggen höll i alla fall för innebandykorpen. Vi spelade en match nu på kvällen och det gick bra. Vi vann mot kommun med hela 9-3, det blev en rejäl urladdning i sista perioden då vi gick från 3-3 till slutresultatet... För mig gick det väl så där, två målpass gjorde jag, ett för oss och ett till dom, jag är inte riktigt bekväm med innebandyklubba och den fladdriga bollen, jag föredrar riktiga grejer, alltså riktig bandy, men det går ju inte att spela här på orten och det kanske jag inte skulle ha gjort i alla fall, man är ju inte så ung längre.. Men det är kul att spela innebandy också, och korpen är en lagom nivå för mig :) Fast ibland tror man ju att vi spelar på en helt annan nivå, en del är ju alldeles tokiga...


Sjukgymnasten sa att jag kunde spela, men inte om det gjorde ont, och det gjorde inte, men vi får väl se imorgon kanske... Jag kollade på en annan innebandymatch innan jag åkte och spelade själv. Det var faktiskt den första "riktiga" match jag någonsin sett, och jag skulle inte sett den heller om det inte var för att Henke Larsson var med... Och han fick spela också och gjorde inte alls bort sig. Annars såg det väl inte så annorlunda ut mot våra korpmatcher tycker jag.

Av Peter - 23 november 2008 14:51

Den här gången säger ryktena att det skall sägas upp 140 personer på fabriken. Någonstans ifrån kommer ju alla rykten, och oftast stämmer dom. Det är väl bara att vänta och se vad som händer. Jag klarar mig nog, i alla fall om dom går efter anställningsår, men frågan är om sambon klarar sig, hon klarade sig på undantag förra gången, för några år sedan, pga hennes utbildning, hur det blir nu vet ingen. Hon har bara fyra år på företaget, jag är inne på mitt 25:e...  Ryktena säger också att man skall behöva tio år för att klara sig den här gången, men det tvivlar jag på i alla fall... 25 år har jag snart jobbat där nere. Högst ett år skulle jag jobba sa jag, som många andra, när jag började. Spara undan lite pengar och flytta nån annanstans. Än har jag inte sparat ihop några pengar, och flyttat har jag inte heller, inte till annan ort i alla fall. Och nu känns det ju som om man blir kvar här, vi har det bra här i byn. Men måste man söka nytt jobb, för det finns ju jobb åt alla säger Reinfeldt, då kanske man måste flytta på sig. Men det vill jag inte... Morsan och farsan har en husvagn man kanske får låna om man tvingas bort från fabriken...

Ovido - Quiz & Flashcards