Alla inlägg den 20 november 2008

Av Peter - 20 november 2008 10:46

Posten kom. Och då måste jag fylla en plastpåse med varmvatten för att få upp postlådan. Den fryser liksom hela tiden. Grannarna måste ju fundera, i alla fall dom som sitter vid köksbordet mitt emot hela dagarna... "Kolla nu kommer han igen och trycker en plastpåse mot postlådan..." Trots att postlådan nästan är full av låsolja vid det här laget fortsätter det jävla låset att frysa, men jag kan ju strunta i att stänga luckan i vinter..

Av Peter - 20 november 2008 09:16

Nä jag struntade i att träna idag, ryggen är värre idag än när jag gick till sjukgymnasten igår. Det kan väl lätt bli så efter en sån behandling, så jag ställde in träningen idag. Men en inställd träning är också en träning... Men till jobbet går jag nog ändå. Tror jag. Fast egentligen, varför ska man gå ner dit och ha ont..? Men det gör inte lika ont som i söndags och måndags... Jag ska i alla fall plocka in lite ved så jag kan elda, sen får jag fundera lite på resten.


 Jag tappade lite sugen att jobba också när jag såg att Volvos VD har en lön på 1,8 mille. I månaden... Trots att företaget varslat 4000 anställda. Jobbar jag i sex år så har jag fått ihop lika mycket som han får på en månad... Det är rättvisa det. Men jämför man med vissa fotbollsspelae som tjänar 1,5 miljoner i veckan så kanske det är rimligt för en VD att dra in lite mer på en månad...

Ovido - Quiz & Flashcards