Alla inlägg den 24 november 2008

Av Peter - 24 november 2008 18:33

Kan man säga.. Idag fick vi äntligen luftvärmepumpen fixad. Men det tog några månader och under dom har vi tjatat och gnatat på han som tog hem grejerna åt alla oss på berget. Vi bodde dock inte här när dom installerade den där, vi flyttade hit några månader senare. Utedelen fick vi helt ny förra våren, det var helt paj, och nu fick vi innedelen lagad med en ny motor. Det var något lagerfel så den lät lite illa. Vi hade inte tänkt på det själva förrän det var någon som sa att den lät "hemskt illa". Sen fick jag höra av en granne att han hade samma problem, så då ringde vi grossisten och till slut fick vi en ny motor och nu låter det underbart tyst från den där pumpen. Det var tydligen många som hade samma problem, för han hade beställt 35 motorer och fick sju, så vi hade väl lite tur att vi fick en ny, dom andra får kosta på den själv... Nu ska jag kolla på hockey.

Av Peter - 24 november 2008 09:55

Vilket väder... Idag fick man skotta snö för första gången den här vintern, jag var tvungen. Det var liksom en uppstormad driva framför garaget, och jag skulle ju ha ut bilen, så det var bara att hämta spaden och hugga i. Det snöar och stormar fortfarande så man får väl ut en vända till innan den här dagen är över... Jag har noterat att ingen granne har asfalten framme på uppfarten idag, men några gör vad dom kan...


Jag har varit på besök hos sjukgymnasten också, det gick bra, ryggen är okey och bäckenet sitter inte fast längre, det "rör sig som det ska", sa han. Så då är det väl bra då, men lite ont gör det i alla fall. Oskar var med in och satt i en stol och såg lite fundersam ut... Ok, lite ondare gjorde det idag också, förmodligen efter innebandymatchen igår kväll, men det får man ta. 

Ovido - Quiz & Flashcards