Alla inlägg den 11 november 2008

Av Peter - 11 november 2008 22:03

Nä, det blir ingen rubrik idag, ingen riktig i alla fall. Jag hade hoppats på att få vara utvilad i morse när jag vaknade, men det sket sig. Oskar hade feber igår kväll och vid halvtretiden inatt vaknade han och hade ont i huvudet sa han, sen låg han där och pratade på i en och en halv timme, sen somnade han om, och jag med. Halv sex kliver hans mamma upp och slamrar i skåpdörrar, då sätter han sig upp och säger lite förvånat; Vad var det jag hörde? Shit, tänker jag lite för mig själv och försöker få honom att sova ett tag, men det går ju inte. Han ska sin välling och får det, och när han druckit ur den får han upp det fortare än han fick den i sig, han hoppar ur sängen direkt och jag får bort lakanen och går till tvättmaskinen med dom, då hör jag att han lägger en pizza till så det bara plaskar på hans nålfiltsmatta... Mysigt.


Sen är han allmänt slö och febrig hela förmiddagen, och trött, rejält trött, men sova ska han inte, det är  ju ljust ute... Halv ett somnar han och jag med,  sen kommer sambon hem och skickar iväg mig till mitt eftermiddagsskift som jag nu har genomlidit. Det gick hyfsat i alla fall, trots allt. Vi fick höra att fabriken ska vila hela helgen, så alltså kan jag vara hemma lördag och söndag natt. Först funderade jag på att gå ner och bygga lite stolar, det behövs alltid, men vid närmare eftertanke tar jag nog ut två föräldrardagar istället, det är för skönt att sova på nätterna och när man kan det försöker jag naturligtvis göra det.  Och det ska jag göra nu också. Hoppas jag...

Ovido - Quiz & Flashcards