Alla inlägg den 14 november 2008

Av Peter - 14 november 2008 21:43

Då fylldes vårat fat på med extra rökig sprit. Processen är igång och om tre år kan vi kalla det whisky. Först hälsades vi välkomna till Mackmyra, sedan gick vi ut till fatladan och valde ut fatet vi ville fylla, sedan in igen och spikade på plaketten, ut för fotografering och ner runt huset och lämnade in det för fyllning. In igen, klädde ut oss i vita rockar, blåa plastskydd till skorna och hårnät, sen in i destilleriet och bevittnade fatfyllningen, sedan tillbaka och smakade på råspriten dom fyllde fatet med. Dom två gånger jag smakat på det förut har det smakat fan, men den här gången var det nästan gott, det var en liten överraskning, så vi tror att whiskyn kan bli hur bra som helst när det så småning om skall buteljeras. Sen var det slut och vi åkte hem. Det var en kul födelsedag...

Av Peter - 14 november 2008 08:10

När jag som hockeydomare dömde oräkneliga ungdomsmatcher kunde man faktiskt få uppleva det ibland, det hände inte ofta, men det hände lite då och då. Målisen och en back jagade samma puck. Full fart mot varandra, man såg direkt att det där kommer aldrig att sluta lyckligt. Igår fick jag se det igen, men då var det en elitseriematch mellan två elitserielag. Desto värre var det Brynäs som klantade till det rejält. Markström och Jonsson kolliderade, Linköpingspelaren slog pucken i öppet mål. 3-1 matchen var avgjord... Jag skrattade så jag nästan kissade på mig. Fan vad dåliga Brynäs är... Men jag fortsätter att hoppas på att dom repar sig... På eftermiddagen ska jag och två till åka in till Mackmyra för fatfyllning. Det är vårat Mackmyra Extra Rök som skall i tunnan. En högtidlig cermoni. Sen är det bara att vänta. Minst tre år, helst lite längre innan man buteljerar whiskyn. Man har lite att se fram emot. 

Ovido - Quiz & Flashcards