Direktlänk till inlägg 14 november 2008

Jag Har Sett Det Förut

Av Peter - 14 november 2008 08:10

När jag som hockeydomare dömde oräkneliga ungdomsmatcher kunde man faktiskt få uppleva det ibland, det hände inte ofta, men det hände lite då och då. Målisen och en back jagade samma puck. Full fart mot varandra, man såg direkt att det där kommer aldrig att sluta lyckligt. Igår fick jag se det igen, men då var det en elitseriematch mellan två elitserielag. Desto värre var det Brynäs som klantade till det rejält. Markström och Jonsson kolliderade, Linköpingspelaren slog pucken i öppet mål. 3-1 matchen var avgjord... Jag skrattade så jag nästan kissade på mig. Fan vad dåliga Brynäs är... Men jag fortsätter att hoppas på att dom repar sig... På eftermiddagen ska jag och två till åka in till Mackmyra för fatfyllning. Det är vårat Mackmyra Extra Rök som skall i tunnan. En högtidlig cermoni. Sen är det bara att vänta. Minst tre år, helst lite längre innan man buteljerar whiskyn. Man har lite att se fram emot. 

 
 
Magnus

Magnus

14 november 2008 14:43

Ja, det var rena paralympics när de körde ihop.. Och grattis grabben!!

http://thorn-kugghjulsmannen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards