Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Dagens Sysslor

Av Peter - 30 maj 2008 11:10

Är gjorda, jag hade bara en uppgift, om inte hon som bestämmer kommit på något mer medans hon sover, men jag tror inte det. Gympasset gick bra, det var bara aning varmt där inne nu, och en tråkig gubbe som var där, men såna får man stå ut med. Tejpningen av fönstrena gick bra det med, jag hade solen i ryggen hela tiden så det blev lite varmt där med. Dagislämningen gick inget vidare, Oskar kom på att han glömt snutten och bröt ihop, men han blev lite gladare när han fick reda på att dom skulle gå iväg och kika på en minigris och hamstrar, dom har inte ringt så han klarar sig väl. När vi hämtar honom ska vi ner på bruket och åka karusell, eller han ska det i alla fall, jag tittar på.


Det är ju Bessemerfesten i helgen, eller Bessemerfyllan kanske man ska kalla den. Årets höjdpunkt för alla neandertalare, som tycker att det bästa som finns är att sitta i ett öltält, supa sig redlösa och skrika till varandra, och dagen efter kan dom skryta om hur mycket dom inte kom ihåg. Bessemerfesten är värdelös, det är liksom bara knallar, öltält och tivoli... Men jag hörde från en kompis som är chef på en avdelning på fabriken att det är hemskt många som är ledsna för att dom jobbar precis den här helgen, och vill ta ledigt, men alla kan ju inte få det, så då sjukskriver dom sig istället. Snacka om desperata människor. Det är ju lämpligt att sjukskriva sig och sen gå ut och sätta sig i ett tält och bli redlös... Men det är så det funkar i den här byggden. Tyvärr.

 
 
Ingen bild

jonken

30 maj 2008 16:34

Är det verkligen sant Peter? Det var bättre förr!

 
Ingen bild

Cammo

30 maj 2008 17:16

Va? Jag blev aaaaaldrig redlös i ett öltält....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards