Alla inlägg under juni 2008

Av Peter - 7 juni 2008 12:32

Det är härligt med sommar. Helt underbart, hoppas vädret håller i sig hur länge som helst, till första septemper ungefär då jag börjar jobba efter semestern, då kan det få bli regn och rusk... Jag har tagit en promenad igen i morse, det känns och syns på pulsklockan att kondisen blivit rejält bättre, och det är bra. Fast jag har fått köttsår på hälarna nu av dom nya skorna, så dom får stå kvar i hallen imorgon när jag ska ge mig ut på nästa promenad, om det går nåt bättre i dom andra skorna, det återstår att se.


Snart ska vi käka, potatisen står på spisen och till det blir det matchesill, eller hur det stavas, det låter i alla fall så där, gräddfil och gräslök, äkta svensk sommarmat. Sen skickar vi ner sambon till fabriken och Oskar och jag åker ner till hans farmor och farfar och slänger oss i poolen, sen blir det hem och lägga sonen innan jag kan börja kolla på fotbolls-em. Tjohoo!


Dagens speed walk här.

Av Peter - 6 juni 2008 13:23

På två nattskift blev det, ibland tycker jag det är toppen att ha sommarjobbare med sig, jag säger bara, gör det, gör det och det. Okey säger dom som programerade robotar och springer och gör det, det och det. Dom klarar sig själva, det är ju det som är meningen liksom, dom ska ju arbeta själva om några veckor och dom klarar ju av det. The Eye, The Mist, Rambo IV, 27 dresses och What happens in Vegas har jag kikat på under nattskiften. Nu är jag i alla fall ledig i fem dagar och Fotbolls-EM börjar imorgon, det kan inte bli bättre.


Just nu försöker jag få med mig Oskar ner till hans farmor och farfar så vi får bada lite, men det är varmt för den där lilla krabaten, han vill inte gärna vara ute. Han är slö och grinig av värmen, men det skulle vara bra att få ner honom i en svalkande pool. Jag skulle vilja det i alla fall, och han hänger nog med så småning om. 

Av Peter - 4 juni 2008 10:49

Men till slut satt jag där på cykeln i gymet i alla fall. Jag hade ambitionen men jag det kändes som om jag inte ville, jag packade väskan körde Oskar till dagis, och när jag satt mig i bilen igen tänkte jag att jag åker hem helt enkelt, men när jag kom till korsningen tog jag höger istället för vänster och så var jag där... Och nu känns det bra som vanligt. Fan jag tror jag har blivit en motionsnarkoman...


Och på gymet går Rix FM hela dagarna, och jag undrar jämt varför Gert, Titti och Roger säger att; snart kommer det elva låtar på rad, 45 minuter musik non stop, jag tycker dom säger det ofta, men vad jag vet så har jag aldrig hört några elva låtar på rad på den kanalen, jag tycker dom pratar hela tiden, och jag har varit där olika tider också, men aldrig lyckats höra dom där elva låtarna på rad, dom pratar ju hela tiden, eller också är det reklam...

Av Peter - 3 juni 2008 22:52

Vilka skift vi haft dom här fyra dagarna vi jobbat, bara strul och sent har man kommit hem. Typiskt när vi hade tänkt att sommarjobbarna skulle få klara sig själva, det gick hyfsat igår, men på slutet strulade det tills sig rejält, precis som idag. Aldrig får man vara nöjd, eller det är jag ju nu när jag är hemma förstås. Det ska bli skönt att gå och sova. Jag har precis gjort i ordning ett foto på min kusin när han var liten... Det ska vara till en sån där studentskylt, han tar nämligen studenten nästa vecka, fast var, när och hur vet han inte... Han har alltid varit på det viset. Han vet inte...

Av Peter - 3 juni 2008 12:13

Jag och Anders F Rönnblom tog en promenad i morse, eller i morse, halv tio ungefär traskade vi iväg. Jag gick. Fort. Anders F underhöll mig med sin musik i mina lurar, det var en fin promenad, fast den blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hade tänkt gå en halvtimme och vända sedan, men när jag kom till första vägskälet så tvekade jag, ska jag gå däråt och ta cykelbanan över järnvägen, eller ska jag fortsätta en bit till på vägen jag gick på, och gå över järnvägen längre fram, jag valde det senare såklart och när jag tog upp på vägen mot rälsen, ja, då var den avstängd. Vägarbete... Så då fortsatte jag runt sjön och hem igen... Anders F underhöll nästan hela vägen, på slutet fick Babylon Blues ta över, dom får nog vara med hela nästa promenad. Imorgon kanske. 

Här är dagens workout...


Efter den svettiga promenaden var det bara att byta om och gå ut och klippa gräs och häck. Häcken hatar jag, jag vill ha ett staket, men nu har vi häck och då måste den klippas ibland. Kladdig är den också... Jag är klar med allt nu, och väntar bara på att få åka till jobbet. Jag kan knappt bärga mig... 

Av Peter - 3 juni 2008 08:09

Var på bolaget och beställde svensk maltwhisky igår och hade hoppats på att få korka upp en butelj till helgen då man blir ledig, men jag får vänta ända till nästa tisdag innan dom två flaskorna anländer. Surt. Fast jag har ju provsmakat "den första utgåvan" redan så det går ju inte direkt någon nöd på mig. Två buteljer beställde jag, en tänkte jag spara på är det tänkt. Den andra tar nog slut eftersom. Den skall också vara en ingridiens i midsommartårtan som jag ska slänga ihop.


Det börjar närma sig fotbolls-em också. Det blir skitkul, även fast jag inte har några större förhoppningar på sverige så finns det ju massor av andra matcher att njuta av i sommarvärmen. Jag ångrar att jag inte tog ut föräldrardagar under em, och nu är det ju för sent att tänka på det, det ska man ju säga till minst två månader i förväg...


Det blir en fin dag idag också. Varmt och skönt, njut ni som kan, själv ska jag jobba eftermiddag... Det blir varmt det med.

Av Peter - 1 juni 2008 20:43

Idag har jag lyckats tagit mitt prämiärdopp i päronens pool, det var skönt efter det helvetiskt varma skiftet på fabriken, och efter den stekande värmen ute. Oskar vågade sig också i, och han gick till och med upp och ner för stegen några gånger. 24 grader var det i vattnet, fast jag tycker alltid det känns kallare i poolen, men skönt var det som sagt.


Mobilfotodagboken (som för tillfället begåvas med kompaktkamerabilder nu när mobilen är på lagning)

Ovido - Quiz & Flashcards