Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Ledighet Och EM-Truppen

Av Peter - 14 maj 2008 14:57

Ja, äntligen är man ledig igen, det är bland det bästa med jobbet, förutom löningarna, att man blir ledig hyfsat länge emellanåt. Jag gillar det. Dom här två nätterna man avslutat perioden med har varit olidliga som sagt, men jag överlevde dom i alla fall. Jag skrev en blogg inatt på jobbet, som inte blev publicerad, det gick inte att få kontakt med databasen då jag skulle spara inlägget. Typiskt, men det är ofta så på nätterna har jag märkt...


Och så har EM-truppen presenterats också, och den kan man ju alltid ha synpunkter på. Henke Larsson tackade ja och blir med, det tycker jag är kanonbra, men sedan kan man ju tycka att kanske Markus Berg skulle vart med istället för vissa andra anfallare. Berg har ju gjort en kanosäsong i Holland, och man tycker att han borde få en plats istället för någon av Allbäck, Elmander eller Rosenberg, Zlatan och Henke är väl givna, men annars tycker jag Lagerbäck måste våga någongång. Ett ganska väntat lag blev det ju, men jag har inga större förhoppningar på laget. Målvakterna är mest orolig över... Låt Rami Shaban har inte imponerat i Hammarby, Isaksson gjorde ju ingen succe när han fick chansen i sista matchen i Premiere League, åtta inläppta mål är anleding till stor oro. Wiland däremot imponerade stort mot Blåvitt sist. Han borde vara första målis, för håller man nollan mot svenska mästarna är man riktigt bra. Jag ser fram emot EM, trots att England inte är med i år...

 
 
Rosa

Rosa

14 maj 2008 16:38

Du är duktig du med din träning och tankar om vikten. Visst märks det när man passerat en viss ålder att kilon lägger på. Jag äter Nutrilett på lunchen och det gör så att jag håller vikten.
Vet du vad min son (kanske att du läste inlägget i och för sig) sa ang Henke, blev så förvånad. Tragiskt, sa han. Va´ undrade jag så klart. Ja han har ju lovat att vara mera med sina barn men jag tycker bara han spelar fotboll ändå.
Klokt för en blivande 16 åring tänker jag.

http://blogg.aftonbladet.se/150

 
Ingen bild

jonken

14 maj 2008 17:13

Hallå Peter!!??

Johan Viland framför Shaaban?,nu måste det blivit lite för många nattskift på rad!

 
Ingen bild

Cammo

14 maj 2008 17:30

Byt bort Rosenberg mot Marcus Berg!

 
Ingen bild

Madonnan

14 maj 2008 18:15

Ha det så fint under ledigheten. Fotbollsavsnittet hoppade jag över... :)

 
Magnus

Magnus

14 maj 2008 19:13

Skandla att inte Marcus Berg är med! Men hungriga unga spelare får aldrig chansen när Lagerbäck är i farten. Och Viland, Shaaban?? Men hallå; vi har ju Bengan Andersson.

http://thorn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards