Alla inlägg den 19 juni 2008

Av Peter - 19 juni 2008 09:07

Det blev en sorglig avslutning för Sverige i fotbolls-em, totalt utspelade och förnedrade av Ryssland. Jag sa det efter första matchen, att Sverige skulle inte ha en chans mot varken Ryssland eller Spanien, trots att spanjorerna gjorde fyra mål på ryssarna i den matchen, så var ryssarna långt ifrån dåliga. Sverige fick sig en lektion i anfallsfotboll igår kväll och hade ingenting att sätta emot. Frustrationen gick inte att ta miste på, framförallt inte på Anders Svensson som betedde sig som en liten unge på slutet av matchen där han försökte skada sina motståndare, det var patetiskt.


Det är dags att rensa upp i truppen till vm-kvalet i höst. Allbäck har ju sagt att han slutar i landslaget och det tackar jag för. Rosenberg borde göra detsamma, Ljungberg och Anders Svensson borde också göra dom sällskap. Lagerbäck kan dra han med. In med unga friska och snabba spelare istället, det finns ju några som borde vart med nu istället, som bara måste få chansen till höstens kval. 


EM går vidare utan Sverige, men jag lider inte för det, det är sju matcher kvar i mästerskapet, sju riktigt bra matcher hoppas jag. Det börjar ikväll med första kvarten mellan Portugal - Tyskland, det blir nog en härlig match där jag inte vet vilka jag vill ska gå vidare, det beror på hur Ronalde tänker göra i framtiden, spelar han kvar i United så kan jag unna honom en semifinalmatch, drar han och spelar med Real hoppas jag dom åker på storstryk... 

Ovido - Quiz & Flashcards