Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Peter - 21 juni 2008 19:39

Det var 18 grader i det här vattnet igår. Oskar kastade i "simfoten" och ville att jag skulle hämta den. Jag gjorde inte det... Han ville också bada när kusinerna badade och tänkte tvinga mig att bada också, men jag gick inte med på det heller. Han cyklade runt poolen på trehjulingen istället och tyckte nog det var lika bra. Det ska vara minst sju grader varmare innan jag stiger ner i vattnet. I och för sig hoppade jag i dagen före midsommaraftonen, allt för Oskars skull, som ville bada då också, men han tyckte det var lite väl kallt också, så det blev som tur var bara ett kort bad.


Annars var det en bra midsommarafton, trots skurar och lite kyl. Vi började ju på Gammelgården i Torsåker med dans runt stången innan vi åkte till föräldrarna och käkade god mat. Jättegodmat. Framförallt tårtan som jag snott ihop, den var jättejättegod. Vi drack också, god whisky och öl som av någon anledning inte tog skruv, i och för sig drack jag bara några, jag visste ju att jag skulle få gå upp tidigt idag, så det var ingen idé att bli Kalle Anka på kvällen, men det var lika roligt för det. 


Oskar har somnat redan, han är slutkörd efter dagarna med kusinerna och han var jättetrött, så trött att han fick ett vansinnesutbrott när han spelade Buzz junior, bara för att den gula dinosen tog den sista köttbiten som han skulle ta, och så skyllde han på mig som var helt oskyldig. Jag lade honom i sängen och på ett par minuter hade han somnat... Så kan det vara ibland. 


Ovido - Quiz & Flashcards