Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Peter - 11 juni 2008 15:54

Kom till jobbet i morse, lite trött, lite yr, bytt om och försökte få på mig skorna, vänstern gick bra, men inte högern, den med skavsåret, det gjorde nåt alldeles in åt helvete ont, så jag lutade mig mot skåpet ett tag och hypervintilerade innan jag kunde tänka klart igen. Det var liksom bara att trampa ner hälkappan och gå omkring och trampa på den hela skiftet, och som tur är går jag "avbytare" när vi är på den andra sidan, så det gick. Det finns träskor med stålhätta också, eller trä, dom ser ut som träskor men är av gummi, typ... Men på förrådet fanns inte min storlek så klart, det fanns bara storlek 37 för tillfället och det hjälper inte mig det minsta, jag får gå omkring med nedtrampad hälkappa så länge det där såret tänker plåga livet ur mig...


Efter jobbet stressade jag iväg upp till den här skolan, där min kusin skulle ta studenten, jag hann dit och fick några bilder med, nu är jag hemma och väntar på att resten av familjen ska komma hem, så ska vi ner till kusinen och äta smörgåstårta, det ser jag fram emot. Verkligen.


Det gick ju bra för Schweden igår, och Zlatan gjorde ett grymt mål. Jag hade börjat gett upp hoppet där jag satt i min grekiska matchtröja, men så blixtrade Henke och Zlatan till under fem sekunder och det räckte, sen blev det ju ett till mål, som Petter Hansson krigade in på nåt vis, men alla mål räknas och hans avgjorde ju matchen. För övrigt kunde jag aldrig tro att grekerna skulle vara så fruktansvärt dåliga, dom var ju ändå em-kvalets bästa lag... 

Ovido - Quiz & Flashcards