Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Peter - 8 juni 2008 20:21

Det blev visst en promenad idag ändå, sambon kom på den briljanta idén att gå promenadbingo runt slingan jag brukar svettas. Oskar hängde så klart på så vi gick iväg. Jag i foppatofflor, dom enda skorna jag har utan hälkappa, och knuffandes en vagn framför mig. När vi väl kom dit så var det ingen där som ville sälja bingobrickor åt oss, så vi tog en egen promenad istället och sa lite nummer som Oskar låtsades kryssa i på sin bingokupong, som var en lite bok för tillfället. Vi avverkade fem kilometer på en timme och blev faktiskt lite svettiga, så jag räknar det som lite motion i alla fall. Hälen klarade sig bra i tofflorna, men jag fick ett skavsår på foten istället, dock inte i närheten av såret på hälen, som är så pass fult att jag börjar bli orolig för att jag måste amputera foten...

Av Peter - 8 juni 2008 08:56

Det är min sargade högerhäl ni ser. Som ni förstår så har jag ställt in alla motionshöjande aktiviteter, i alla fall idag. Imorgon är gymet öppet igen och då kan jag nog kanske sitta och trampa på en cykel åtminstone, men speed walka idag är inte att tänka på. Det här är väl kanske ett bevis på att man borde hålla sig ifrån allt vad idrott heter. Ska det vara på det här viset tänker inte jag vara med, som Karlsson på taket säger... Nä, riktigt så är det väl inte, jag låter det här läka ett tag, tills det ser ut som såret till vänster, som har läkt bra, och fort, det är ju skandal att man ska få ett nytt på ett annat ställe bara... Sen har ju inte jag vett att avbryta fast jag känner att det skaver, och då får man väl kanske skylla sig själv lite, men hädanefter blir det dom andra skorna som får höja kondisen åt mig, dom skaver inte i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards