Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Peter - 10 juni 2008 18:41

Men lyckligtvis regnar det också, det är väl inget jätteregn, men lite hjälper det väl till i alla fall. Det brinner i skogarna runt omkring, det började med en planerad hyggesbränning hörde jag, och det kan man ju tycka vad man vill om. Snustorrt överallt, och storm, det kanske var dömt att misslyckas liksom. Men det kanske har lugnat ner sig lite nu, det var länge sedan jag hörde helikoptrarna mullra förbi över hustaken, så brasan kanske är under "kontroll". Det brann i skogen bakom Oskars dagis också, men det trodde inte larmtjänst på till en början, men till slut skickade dom några bilar dit också... "Nä, det brinner vid hyn", sa dom på larmtjänst... "ja, men det brinner här bakom också" fick dagispersonalen tala om... Vi har blivit uppmanade att stänga alla fönster, dörrar och ventilation och det har vi gjort, vi har befunnit oss i dimma hela eftermiddagen, så vi hade inget val... Men det är kul när det händer lite...


Och för er som undrar så har jag inte amputerat foten än, jag kanske klarar mig ändå. Och gräsmattan blev inte klippt idag heller, jag hade ingen gasmask hemma.

Av Peter - 10 juni 2008 11:11

Jag började i alla fall klippa gräsmattan, det kan ingen ta ifrån mig, men bensinen tog slut i maskinen, så jag kunde inte fortsätta innan jag åker och köper ny. Jag får ta med mig dunken när jag hämtar Oskar på dagis och tanka i dom fem liter det får plats i den... Biltvätten får vänta till någongång på eftermiddagen. Tror jag.

Av Peter - 10 juni 2008 09:59

Var och lämnade blod på blodbussen nu på morgonen när jag hade lämnat Oskar på dagis, två helt olika lämningar på samma morgon alltså... I 20 år har jag lämnat blod, så jag fick en guldnål! Fast egentligen är det snart 24 år som jag tappat, men jag lämnade på ett sjukhus under några år, och blodcentralerna har inget samarbete, så sviker man en får man börja om liksom, och det gjorde jag, men sen gick jag tillbaka till busslämningen och då fortsatte dom att räkna från där jag slutade sist... 36 tappningar har jag genomlidit under dom där 20 åren på blodbussen, jag vet inte varför jag gör det egentligen... Det är ju ett sätt att få reda på om man är frisk om inte annat, och det verkar jag vara. Blodvärdet är stabilt. Snart ska jag göra en hämtning också, på bolaget. Mina två buteljer Mackmyra har väl anlänt hoppas jag, så dom ska jag hämta, och den ena ska jag öppna och smaka av under fotbollsmatchen ikväll tänkte jag.


Sverige börjar sitt em-äventyr ikväll, jag har som sagt inga större förhoppningar på laget, jag har dessutom svårt att supporta ett lag där Fredrik Ljungberg spelar, men bortsett från honom tycker jag det är ganska kul ändå om dom vinner. Jag har förresten en grekisk matchtröja i byrålådan, den kanske åker på ikväll, jag gillar grekland också, och spanien och portugla med. Holland är ett lag jag gillar också, och det var en fantastisk uppvisning dom bjöd på igår kväll när dom fullständigt förnedrade världsmästarna Italien, det var härligt. Fast mest gillar jag England, men dom lyckades ju inte att kvala in till em... 


Nu borde jag klippa gräset, och tvätta bilen... Och det kanske jag gör. 

Ovido - Quiz & Flashcards