Alla inlägg under januari 2008

Av Peter - 15 januari 2008 17:24

En helt vanlig dag på fabriken...

Av Peter - 14 januari 2008 22:44

Grattis alla pristagare på idrottsgalan, som jag missade på tv, men hörde på radio,det mesta i alla fall. Det var väl egentligen inga överraskningar, förutom att Zlatan fick ta emot Jerringpriset, jag hade räknat med att Sanna Kallur skulle få det. Jag röstade i alla fall på henne... Men det var kul att Zlatan fick ett erkännande från folket.


Och nu ska jag gå och sova efter en jobbig arbetsdag...

Av Peter - 12 januari 2008 20:22

Manchester United, dom nya serieledarna bjöd på en uppvisning utöver det vanliga i andra halvlek. Världens bästa fotbollsspelare Christiano Ronaldo gjorde tre riktigt snygga mål. Matchen slutade 6-0 till United, alla målen i andra halvlek, man fullständigt utklassade Newcastle och det var en fröjd att se.



Av Peter - 12 januari 2008 15:01

Vilken jävla dag man upplevt hittills.... Det började redan tidigt i morse när jag skulle åka till jobbet. Bilen stog inte i garaget, det stog på den glashala uppfarten som lutar nedåt och rutorna var igenisade. Jag började skrapa och halkade till, men höll mig på benen. På gott och ont... Smärtan i ryggen var enorm så där direkt, men jag åkte ner till jobbet Ryggen smärtade och det var överhuvudtaget svårt att ta sig framåt. Som tur var visade sig vara "kanonkörning", stora ordrar så det skulle nog gå bra.


Men allt är inte som det ser ut att vara. Det började jävlas nåt alldeles in åt helvetet mycket och så höll det på hela skiftet. Som tur var fick jag hjälp av dom andra med dom tyngsta grejerna, annars hade det aldrig gått. Efter åtta timmar fick man åka hem i alla fall gräsänkling som man är så hade jag planer på att lägga mig direkt i soffan och börja kika på idrott till sent ikväll.


Södertälje - Brynäs stog först på listen så jag ställde in kanalen men möttes bara av en blå skärm som meddelade att signalen var för svag... Jag hatar digital-tv... Bara för att det snöar blöta tunga snöbollar ute så kan parabolhelvete inte ta emot dom digitala signalerna... Det har slutat snöat i alla fall, och bilden har kommit på den kanalen jag ska se, men det är inte bra, det hackar och försvinner hela tiden, men det syns ungefär vad dom gör i alla fall.


Efter hockeyn blir det fotboll för hela slanten. Man United - Newcastle först och senare blir det Barcelona mot nåt skitlag i spanska ligan. Nä det var faktiskt inget annat att se på tv idag, så det får bli så här, om vädret tillåter... Eller också blir det att jag kikar på den där filmen som fått så bra kritik. Försoningen tror jag den  heter...

Av Peter - 11 januari 2008 17:41

Så har den första lilla limpan blivit klar i vår nya bakmaskin. Nu ska den bara svalna innan vi smakar av. Den verkade lite hård...

Av Peter - 11 januari 2008 11:36

Inte för att jag gillar vintern speciellt mycket men man tycker ju ändå att det kunde få vara snö så här i mitten på januari. Istället regnar det. Hela tiden. Även om jag hört att det har varit så här förut under min tid på jorden så kan jag inte påminna mig det. När jag var barn, och ung var det snö jämt. Åtminstone har jag för mig det. Jag var längdskidåkare på den tiden och inte led vi av nån snöbrist då. Och så spelade jag bandy, främst på naturisar och det var hemskt sällan vi fick ställa in några matcher på grund av att det var för varmt, det var snarare så att matcherna ställdes in på grund av kyla. Sist jag spelade bandy, för fem - sex år sedan, då ställdes det faktiskt in matcher på grund av sånt här skitväder, det var knappt vi kunde spela klart säsongen, och jag tror faktiskt det blev en match kvar...


Snölyktan vi byggde för här utanför för tre dagar sedan finns inte längre. Det ligger lite rester kvar där runt ett värmeljus, och snöhästen vi byggde samtidigt är bara en liten isbit nu... Det var bättre förr.

Av Peter - 10 januari 2008 19:37

Eller rättare sagt två kvällar i rad har jag somnat när jag nattat Oskar. Ärligt talat har jag ingen aning om vem som somnat först dom här kvällarna, förmodligen jag eftersom jag inte vet... Jag brukar skratta åt hans mamma när hon somnar när hon nattar sonen, men hon vaknar inte liksom lika fort som jag, hon kan sova flera timmar innan hon upptäcker att hon sover och att det är mitt i natten.


Härom kvällen när jag satt och kikade på hockey på tv så nattade hon Oskar och i mitten av andra perioden hörde jag sovrumsdörren öppnas efter att det varit tyst där inifrån ett tag. Jag trodde att mamman hade vaknat och tänkte göra mig sällskap, så jag riktade min blick en bit upp på dörren, men där kom det inte ut någon, istället fick jag se ett litet huvud som kikade ut strax under handaget. -Jag vill ha makaroner, sa det lilla huvudet och hans pappa kunde inte hålla sig för skratt. Klart grabben fick makaroner när han ville det, sen tittade han och jag klart på matchen.

Av Peter - 10 januari 2008 15:20

Oskar äter glass och korv på IKEA i Valbo. Han, hans mormor och mamma springer nu runt i varuhuset. Det kan ta hur lång tid som helst, så jag gick och satte mig i bilen. Jag längtar hem...

Ovido - Quiz & Flashcards