Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Peter - 30 januari 2008 19:56

Igår var man ute på gården i solsken och sju grader varmt och tvättade bilen. Idag har tempen legat strax under nollan här på berget och snöhelvetet har vräkt ner hela dagen, men nu har det äntligen slutat... Snacka om kontraster. Inte nog med att man fick skotta sin egen tomt, nere i dalen bor päronen som är i fjällen och förlustar sig så man fick ju en till tomt att skotta snö på. Dom skulle verkligen behöva en snöslunga, dom är ju så pass gamla nu att dom inte behöver skämmas för det. Uppfarten känns som en kilometer lång och med en halvmeter snö att ta bort känns det rätt hopplöst när man håller på. Men det gick det med... Till slut.


Imorgon när man vaknar har man förmodligen, eller förhoppningsvis en plogkant att ta bort, eller två då... Förhoppningsvis lät väl inte så bra, men jag tycker att dom borde ploga gatorna. Med tanke på vilken vinter det har varit så borde pengarna räcka till att ploga gatorna när det snöar. Men i den här kommunen, "sveriges vänligaste kommun", tycker dom väl att vi ska vara vänliga och platta till snön själva med bilarna.

Av Peter - 30 januari 2008 02:20

Det är helt otroligt, men jag kan inte sova... Det är mindre än fyra timmar kvar till ledigheten så jag tänkte jag kunde sova bort några timmar innan jag går hem. Vi har så bra "körning" så jag skulle kunna sova resten av skiftet, och det tänkte jag göra också, så jag gick in i våran verkstad och släckte lyset i vanlig ordning, satt arslet i en stol och fötterna i en annan och stängde ögonlocken, men somnade gjorde jag inte... Men jag har inte gett upp än. Skam den som ger sig! Jag tänker försöka igen, och igen, och igen...


Lyckas jag inte får jag väl i alla fall sova när jag kommer hem, men det är så mycket skönare att sova när man får betalt samtidigt, det får jag ju inte hemma direkt.

Ovido - Quiz & Flashcards