Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Peter - 31 januari 2008 10:41

Jag står uppsatt på för lite årsinkomst på Försäkringkassan, så jag ringde lönekontoret för att fixa nåt papper på hur mycket jag tjänar egentligen. Jag skulle lämna det till FK så att man inte förlorar så mycket när man är hemma för vård av barn och så... Det var inga som helst problem att få papperet från lönekontoret, jag åkte och hämtade det och styrde sedan till FK, och jag hade sån tur att dom hade öppet just den dagen mellan 10 -15, alla andra dagar hade dom ingen som helst service, det var stängt fyra dagar i veckan...


Där var det inte lika lätt. Inte  fick man lämna in någon lapp bara så där. Är du sjukskriven nu? frågade tanten. Nej, jag jobbar. - Jaaa, det går bara att lämna  in sånt här om man är sjukskriven eller har vård av barn... Va fan, kan man inte lämna in ett papper så att dom kan ändra min årsinkomst, hur jävla svårt kan det vara? Men nu hade jag sån tur att långsamma Försäkringskassan inte hade behandlat min begäran om vård av barn från veckan före, så då gick det att lämna in lappen och hon kunde ändra min årsinkomst och den skulle gälla från och med det där vård av barn fallet. Tack så jävla mycket.

Av Peter - 31 januari 2008 08:33

Jaha, nu har sambon magsjuka... Och jag mår illa igen. Det är lite svårt att hålla sig undan också. Jag vill inte bli sjuk nu när jag är ledig. Jag hoppas magsjukan håller sig borta från mig, åtminstone till måndag då vi börjar jobba igen. Det är slöseri med lediga dagar om man skulle råka bli sjuk... Jag hoppas att Oskar klarar sig också, men han har ju nyss haft det så...


Jag ska i alla fall iväg med Oskar till dagis snart. Eller jag ska köra honom till simhallen för dom ska bada idag. Egentligen skulle man ju stanna kvar och kika hur det går för dom, lite orolig är man ju. Men han verkar tycka att det ska bli roligt i alla fall. Han är lite smårädd, i alla fall när han badar med oss, så jag hoppas det går bra med dagisfröknarna. Det kommer nog att bli livat värre när dom ska duscha honom efteråt :)

Ovido - Quiz & Flashcards