Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Peter - 16 augusti 2008 23:15

Sverige gräver silver i Kina, den här gången fick Thomas Johansson och Simon Aspelin hänga en silvermedalj runt halsen, dom var ganska chanslösa mot det Federer och hans polare från schweiz som tog guldet, kanse beroende på att svenskarna spelade världens marathonmatch i semifinalen så sent som igår. 19-17 i avgörande set blev det då, jag har aldrig sett på maken... Och så missade jag att se 100 metersfinalen idag, det är en av dom grenar jag verkligen vill se och så glömde man helt bort det, men som tur är rullar ju repriserna ganska tätt, men ändå, man ska ju se det live.

Av Peter - 16 augusti 2008 12:38

Brottar Ara blev av med sitt och sveriges brons efter det katastrofala uppträdandet på prisutdelningen. Han hade "kränkt den olympiska andan" enligt IOK och därför blev han diskfalificerad. Det faktum att IOK inte ens kommenterade att han blev dömd för mattflykt trots att det bara var handen som var utanför kan bara betyda att dom är skrämda av maffiabrottarna och borde diskvalificera sig själva också... Bort med brottningen från OS nu, dom står ju ändå bara och håller i varandra, det är en skitsport. Den kvinnliga brotterskan Ida-Theres Norell missade en bronsmedalj på grund av väldigt defensiv brottning, hon försökte inte ens... Roddar Lassi kom sist i finalen, och det kanske beror på förkylningen han råkade ut för dagarna före, vem vet, men han har gjort det riktigt bra trots allt. Nu väntar vi på ett tennisguld. Klüft gjorde fiasko i tresteg också, men det var väl bara väntat, det är en gåta hur hon kunde få åka till OS överhuvudtaget, när t ex Veronica Wagner fick stanna hemma... Alshammar missade finalen i 50 meter fritt, simning alltså, och det ser tungnt ut för sverige i OS. Ta lite medaljer vettja...

Av Peter - 16 augusti 2008 10:50

Vilken dag jag hade igår... I ösregn åkte jag ner till Hoån och fiskade mört som jag skulle använda som bete vid kräftfisket lite senare. En och en halv timme stod jag där och försökte dra upp fiskar, 13 fick jag upp med hjälp av en kompis, men det nappade i stort sett hela tiden. Vid fem åkte vi ner till Storgösken och fick reda på vart jag skulle lägga ut mina kräftburar. Andra sidan sjön, vid badplatsen... Kul tänkte jag, hur mycket kräftor finns det vid en badplats..? Inte så många visade det sig tidigt i morse. Åtta kräftor hade krupit in burarna och dom är kokta och fina nu och skall ätas lite senare ikväll.


När jag slängt i burarna blev det hemfärd i ilfart, vi skulle in till Gävle på Winnerbäck. En snabbdusch, kasta i sig mat, hämta kontanter, hämta kompisen och iväg till Gävle. Vi han lagom in för att få se Sofia Karlsson, jag gillar henne. På alla sätt och vis. Hon är ljuvlig och söt och sjunger som Änglarna spelar fotboll i sina bästa stunder, alltså otroligt vackert. Tre plus fick hon bara i tidningen, och det lät som om det var på grund av att musikerna såg ut som en reklamfilm för Dressman, och rescensenten ville att hon skulle "ryta till"... Hur skulle det se ut..? Efter Sofia tog Miss Li över på den mindre scenen. Raka motsatsen till Sofia Karlsson. Miss Li var som en påtänd Kalle Anka, riktigt kul att se på, men låtarna lät liksom lika med ett vansinnigt pianokomp från Miss Li själv.  Hon fick fem plus i tidningen. Riktigt så bra var det väl inte, men bra i alla fall.


Sen var det dags för kvällens huvudnummer. Lars Winnerbäck. Han kan jag ge fem plus, spelningen var riktigt bra och man får liksom ståpäls när hela publiken sjunger med, det är härligt. Det är bara lite synd att han inte spelar låtar från första plattan, men han spelade desto mer från Söndermarken, som jag nog tycker är den bästa skivan från Winnerbäck. I två timmar fick vi höra och se Lasse och hans kompanjoner spela den ena slagdängan efter den andra. Jag har hört att vissa tycker han stangerat, men fan, jag tyckte det var en kanonspelning..

Ovido - Quiz & Flashcards