Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Peter - 12 augusti 2008 21:58

Satt och kikade på ett reportage om dom kinesiska gymnasterna, som samtidigt var ett litet sammandrag av tävlingarna tidigare idag... I Kina räcker det tydligen inte att vara bland dom bästa gymnasterna i världen, man måste se bra ut också. En av gymnasterna, en tjej som dom påstod var 16 år hade inte varit med i laget om inte tränaren samlat ihop pengar till en tandställning till den stackars tjejen. Sneda tänder gick inte an... Hur sjukt är inte det..? Undrar om laget hade tagit OS-guld om inte den där tjejen hade hunnit få sina tänder i representabelt skick innan OS..? Det där är i alla fall det sjukaste jag har hört hittills, tillsammans med tjejen som sjöng på invigningen, hon fick stå i kulisserna och sjunga medans en annan tjej som  "såg bättre" ut var med och mimade i tv...

Av Peter - 12 augusti 2008 12:22

Inte riktigt, men min son är det i alla fall, lite omgjord så där... Har man det för tråkigt när man är ledig så här länge som jag så kan man ju ägna sig åt såna här saker emellanåt...

Av Peter - 12 augusti 2008 08:56

Jag hade planer på att gå upp vid fyra för att se Phelps ta sitt tredje simguld under OS, och för att kanske se Dahlby ta sig till final i dubbeltrapp, men jag missade allt... Phelps gjorde precis det han skulle göra, tog guld, medans Dahlby sköt bort sig och missar finalen, allt medans jag sov... Sveriges kanske största guldhopp är alltså borta redan i kvalet. Fiasko kan man kanske kalla det...

Ovido - Quiz & Flashcards