Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Peter - 20 augusti 2008 19:21

Har varit i Parkbadet i Sandviken och badat med Oskar och hans kusin. Kusinen ville åka vattenrutchkana så jag åkte med, först i den gula där man nästan får paddla sig fram, det gick ju bra, sen ville Hildig Vilding åka den oranga varianten, först fritt fall sedan en högersväng helt runt och en liten vänster innan man flyger in i kaklet i landningsbassängen. Det gick fort, och var så fantastiskt roligt att Oskars kusin ville göra om det, så det gjorde vi och det var då jag slog armbågen nåt så fruktansvärt... Nu är det vätska i den och jag har svårt att böja armen. Det har varit så förut med den där armbågen, då fick jag åka till doktorn som stack in en nål och sög ut nästan två deciliter vätska... Vilden skulle åka igen, men jag gav upp. Han sprang upp själv och kastade sig utför stupet medans jag stog i landningsbassängen och fiskade upp honom när han kommit ner... Han är bara 5 år... Tre gånger åkte han helt själv sen tyckte han det var lite läskigt, och efter det åkte han bara i den gula, med sin moster, minst 20 gånger...


När vi kom hem kom sambon på att vi glömt åka till soptippen, eller återvinningsstationen med grejer, så vi kopplade på släpvagnen i lätt duggregn, och när vi skulle kasta av grejerna på stationen så var det rena skyfallet. Skitkul.


Så OS-tittandet har varit rejält lidande idag, men jag fick i alla fall uppleva ett världsrekord på 200 meter av Bolt. Fantastiskt. Nu är jag lite mör och kommer att lägga mig tidigt känns det som.

Ovido - Quiz & Flashcards