Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Peter - 1 augusti 2008 20:32

Strax efter att jag knåpat ihop den förra bloggen på mobilen, i bris på annat, ringer dom från verkstaden och säger att bilen är klar. En djup suck av lättnad hördes från mig, och Oskar blev lite glad han med. Hem kom vi, och då skulle vi bada sa sonen, så vi gjorde det, jag hade ju köpt nya badbrallor som jag måste prova, fast det var inte direkt väder för bad, men det regnade i alla fall inte...


Nu håller jag på att ladda för årets höjdpunkt imorgon. Familjefejden, en femkamp utan dess like. Det är mitt år (igen), jag har aldrig vunnit men nu känns allt rätt, till och med grenarna är som gjorda för mig, det gör inte ens någonting att vi får åka ända till Gävle för tävlingen, jag bara kommer att vinna.

Av Peter - 1 augusti 2008 13:48

Är i Sandviken och väntar på att bilen ska bli klar. Skitkul. Elva lämnade vi in den och än har dom inte ringt, så vi får väl dra runt på stan ett tag till. Det är en till som börjar bli otålig här, och det är väl inte undra på... Lite shoping har vi hunnit med, ett par badshorts till mig, en skinnpaj till Oskar, nu sitter vi utanför McD, och Oskar leker i deras lekgrej. Snart börjar det väl regna också...

Av Peter - 1 augusti 2008 09:09

Vi hade ett duktigt åksväder här igår... Det blixtrade och ganska omedelbart kom jätteknallen, Oskar som var ute på gården hoppade en halvmeter upp i luften och sprang det fortaste jag sett honom springa, in i hallen och där stannade han och hoppade och skrek att det var en jättestor åska... Jo, vi hörde det vi också. Sen var han inget rädd, han bara noterade att knallade på rätt rejält ett tag...


Min stationära dator har pajat också... Jag tror inte det beror på åskan för alla strömkällor var urkopplade så... Nu håller jag på att installera om windows. Vi får se om det hjälper, jag har en liten liten förhoppning om att det inte ska hjälpa ett dugg, i såna fall blir det en ny, och då blir det troligen en laptop. Tror jag, jag är lite osäker på hur det funkar med bildredigering och sånt... Jag hatar surregeringen som såg till att vi inte fick nya datorer från jobbet nåt mer, annars hade jag haft en fräsch dator vid det här laget...

Ovido - Quiz & Flashcards