Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Mörtmete, Kräftfiske Och Winnerbäck

Av Peter - 16 augusti 2008 10:50

Vilken dag jag hade igår... I ösregn åkte jag ner till Hoån och fiskade mört som jag skulle använda som bete vid kräftfisket lite senare. En och en halv timme stod jag där och försökte dra upp fiskar, 13 fick jag upp med hjälp av en kompis, men det nappade i stort sett hela tiden. Vid fem åkte vi ner till Storgösken och fick reda på vart jag skulle lägga ut mina kräftburar. Andra sidan sjön, vid badplatsen... Kul tänkte jag, hur mycket kräftor finns det vid en badplats..? Inte så många visade det sig tidigt i morse. Åtta kräftor hade krupit in burarna och dom är kokta och fina nu och skall ätas lite senare ikväll.


När jag slängt i burarna blev det hemfärd i ilfart, vi skulle in till Gävle på Winnerbäck. En snabbdusch, kasta i sig mat, hämta kontanter, hämta kompisen och iväg till Gävle. Vi han lagom in för att få se Sofia Karlsson, jag gillar henne. På alla sätt och vis. Hon är ljuvlig och söt och sjunger som Änglarna spelar fotboll i sina bästa stunder, alltså otroligt vackert. Tre plus fick hon bara i tidningen, och det lät som om det var på grund av att musikerna såg ut som en reklamfilm för Dressman, och rescensenten ville att hon skulle "ryta till"... Hur skulle det se ut..? Efter Sofia tog Miss Li över på den mindre scenen. Raka motsatsen till Sofia Karlsson. Miss Li var som en påtänd Kalle Anka, riktigt kul att se på, men låtarna lät liksom lika med ett vansinnigt pianokomp från Miss Li själv.  Hon fick fem plus i tidningen. Riktigt så bra var det väl inte, men bra i alla fall.


Sen var det dags för kvällens huvudnummer. Lars Winnerbäck. Han kan jag ge fem plus, spelningen var riktigt bra och man får liksom ståpäls när hela publiken sjunger med, det är härligt. Det är bara lite synd att han inte spelar låtar från första plattan, men han spelade desto mer från Söndermarken, som jag nog tycker är den bästa skivan från Winnerbäck. I två timmar fick vi höra och se Lasse och hans kompanjoner spela den ena slagdängan efter den andra. Jag har hört att vissa tycker han stangerat, men fan, jag tyckte det var en kanonspelning..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 10 december 2008 09:27

Det här blir det sista inlägget på den här bloggen, jag flyttar hit; http://petersbloggerier.blogspot.com och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag trivs bättre där borta liksom. Jag ber om ursäkt till alla som läser här ifall det ställer till li...

Av Peter - 9 december 2008 11:28

Matchen igår alltså... Jag som hade satsat pengar på att Brynäs skulle vinna borta mot Frölunda, men matchen hinner knappt komma igång innan BIF ligger under med 3-0... Brynäs var nästan lika dåliga som domaren, men BIF repade sig lite, det gjorde in...

Av Peter - 8 december 2008 18:38

Måndag. Måndagar brukar ju inte vara några höjdardagar och det har den här måndagen inte varit heller. Det har inte hänt nåt särskilt spännande. Vi var ute och med Oskar så han skulle få åka lite skidor, men det gick inte så bra... Skidorna "vickade"...

Av Peter - 7 december 2008 21:24

Jo, det blev en sväng till Furuviksparken idag. Oskar ville träffa tomten så vi åkte dit och kikade på julmarknaden. Sonen fick träffa tomten och sitta i knä på honom, och naturligtvis strejkade min kamera, det fanns inget objektiv monterat stod på d...

Av Peter - 7 december 2008 10:12

Vi kanske åker till Furuviksparken på julmarknad idag. Vi har inte bestämt oss än, men det verkar som om det skulle vara sista chansen före jul nu... Oskar och hans mamma är på simhallen och minisimmet för sista gången den här terminen, jag stannade ...

Ovido - Quiz & Flashcards