Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Peter - 2 augusti 2008 20:28

Nä, jag vann inte i år heller fast det såg så bra ut innan vi åkte. På första grenen, minitennis hade jag otur med studsarna, jag kom bara femma, i discgolf kom jag sexa, vindarna var lite luriga precis när jag skulle kasta... I minigolfen blev jag trea, men det är jag mest missnöjd med, det är ju min paradgren, jag har ju tävlat i bangolf och dom andra ska inte ha någon chans, jag var värdelös helt enkelt... Men sedan överraskade jag i boulen och vann grenen tämligen enkelt och helt plötsligt hade jag kämpat mig upp till en tredjeplats med chans på totalvinst inför sista grenen där vi skulle spotta gelegrodor. Fem var, längden räknades ihop... Min kusin som heller aldrig vunnit femkampen hade bäst läge. Ledning med fyra poäng före sin far, min morbror, och fem poäng före mig, men gammelgubben visade sig vara en djävul på att spotta gelegrodor och knep första platsen totalt, helt osannolikt. Jag behöll min tredjeplats, som för övrigt är min bästa placering på dom här spelen, så ja, jag är väl lite nöjd ändå...

Av Peter - 2 augusti 2008 07:16

Jag vet att det är OS år i år, men det är inget som går upp emot femkampernas femkamp, Familjefejden. Allt är upplagt för mig idag, och jag är otroligt fokuserad. Har precis gått upp ur sängen, joggat lite på stället, stretchat och snart ska jag peta i mig en stadig frukost, det kommer att bli en lång dag så det gäller att vara sprängfylld med energi, det blir ett lunchstopp mitt i tävlingarna, men då får man se till att inte få i sig för mycket, det gäller att vara alert hela tiden. Vädret kunde kanske varit bättre, men det bekommer mig inte, det är åtminstone väder... Alla tror att dom ska vinna idag, men det kommer att sluta med en skräll i år, någon som aldrig vunnit förut på grund av olika omständigheter, men i år smäller det, då kommer jag att stå överst på pallen och lyfta den åtråvärda pokalen. Lycka till till mig själv idag.

Ovido - Quiz & Flashcards